اجتماعی

استقبال شهروندان ارومیه ای از نصب و اجرای برنامه هوشمند تفکیک پسماند از مبدأ

در هفتمین شب برگزاری جشنواره انگور، ۹۰ مورد اپلیکیشن تام بر روی گوشی موبایل شهروندان ارومیه ای نصب و راه اندازی شد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری در گفتگو با خبرنگار مجله خبری ایتوک، گفت: از نخستین روز برگزاری جشنواره انگور، در غرفه پسماند شهرداری اپلیکیشن تام بر روی گوشی علاقمندان ارومیه ای نصب و راه اندازی می شود.

هادی بصاری افزود: در مدت هفت روز فعالیت غرفه پسماند در جشنواره انگور بیش از ۳۲۰ مورد اپلیکیشن تام بر روی گوشی علاقمندان نصب شد که تعداد ۹۰ مورد از آن در هفتمین روز اتفاق افتاد.

او با اظهار اینکه نصب اپلیکیشن در هفتمین روز بیشترین رکورد را در طول برگزاری جشنواره انگور زده است؛ گفت: این اتفاق نشان از استقبال خوب و علاقه شهروندان به حفظ محیط زیست و زیباسازی چهره شهر دارد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند در ادامه با اظهار اینکه در حال حاضر مشابه اپلیکیشن هوشمند تفکیک از مبدأ پسماندهای خشک در چند کلانشهر فعال شده و استفاده می شود؛ بیان کرد: اپلیکیشن تام مختص شهرستان ارومیه بوده و با هدف حفظ و حمایت از سلامت محیط زیست و آسایش مردم نصب و اجرا می شود.

بصاری تصریح کرد: با وجود اینکه آذربایجان غربی در زمینه اجرای برنامه های هوشمندسازی تفکیک پسماند از مبدأ چهارمین استان در کشور است که متأسفانه اجرای تعدادی از برنامه های هوشمندسازی به دلیل عدم استقبال و حمایت مسئولان با شکست مواجه شده است.

او در ادامه با اظهار اینکه، در حال حاضر برنامه اپلیکیشن تام در سطح استان تنها در شهرستان ارومیه در حال اجرا است، گفت: خوشبختانه در اجرای برنامه شاهد حمایت خوبی از طرف سازمان مدیریت پسماند و شهرداری ارومیه هستیم و اراده قوی متولیان امر مبنی بر موفقیت طرح که تا به امروز قابل لمس می باشد اما برای رسیدن به اهداف اصلی در اجرای طرح، همکاری سایر نهادها به ویژه نهادهای قضایی و انتظامی، سازمان صنعت و معدن و اتاق اصناف را می‌طلبد که امیدواریم در این زمینه همکاری های لازم را انجام دهند.

وی با تأکید براینکه کلیدی ترین موضوع در موفقیت اجرای طرح، استقبال مردم از نصب و راه‌اندازی اپلیکیشن تام می باشد؛ اظهار کرد: با همکاری سازمان شهرداری و مدیریت پسماند تحت نظارت اداره تفکیک، در حال آماده سازی اکیپ های آموزش در سطح مدارس و عقد تفاهم نامه با آموزش و پرورش هستیم تا موضوع تفکیک پسماند را از سنین پایین به کودکان و نوجوانان آموزش داده و در جامعه فرهنگ سازی کنیم.

بصاری همچنین اصناف را از مهمترین مراکز تولید زباله برشمرد و گفت: از طرف شهرداری و اداره کار معرفی نامه هایی برای مراکز اصناف در راستای جذب مشارکت آنها در نصب و آموزش اپلیکیشن دریافت کردیم که متاسفانه مراکز اصناف کمترین همکاری را در این زمینه داشتند.

او تبلیغات میدانی را هم یکی دیگر از عوامل موثر در اجرای طرح برشمرد که جزء برنامه آتی سازمان پسماند بوده و به صورت گسترده در سطح شهر اجرا خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه، در ادامه خاطرنشان کردند: اجرای برنامه اپلیکیشن تام از مرداد ماه سال جاری بصورت رسمی آغاز شده است و از زمان اجرای آن تا کنون ۱۳۰۰ نفر مشترک، برنامه تام را نصب کردند که کمتر از ۱۰ درصد آنها فعال می باشند.

بصاری در خاتمه نقش رسانه ها را در اطلاع رسانی و فرهنگ سازی بی بدیل برشمرد و خواست تا در این امر که نیاز به فعالیت های فرهنگی و تبلیغاتی دارد؛ یاریگر سازمان مدیریت پسماند در اجرا و نهادینه شدن اپلکیشن تام باشند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی