اجتماعی

در قالب اجرای اردوی جهادی دانشکده دندانپزشکی ارومیه انجام شد؛ بهرمندی بیش از یک هزار نفر از خدمات رایگان دندانپزشکی+تصویر 

در اجرای اردوی جهادی دانشکده دندانپزشکی ارومیه بیش از یک هزار نفر از خدمات رایگان دندانپزشکی بهرمند شدند.

رئیس دانشکده دندانپزشکی ارومیه در گفتگو با خبرنگار مجله خبری ایتوک  با اشاره به هزینه‌های سرسام آور و گزاف دندانپزشکی که افراد تحت پوشش کمیته امداد و یا مقیم حاشیه شهر توانایی تامین هزینه‌ها را ندارند؛ گفت: به منظور بهرمندی افراد جامعه هدف از خدمات کاملا رایگان دندانپزشکی با مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی و گروه جهادی الکفیل اقدام به برپایی اردوی دندانپزشکی در محل دانشکده دندانپزشکی کردیم.

سالار پیاهو با اشاره به اینکه گروه جهادی الکفیل در ماه گذشته در شهرستان سلماس با مشارکت شبکه بهداشت و کمیته امداد و دانشکده دندانپزشکی فعالیت خود را آغاز کرد که مورد استقبال مراجعین قرار گرفت؛ اظهار کرد: با توجه به آمار بیشتر افراد نیازمند و بی بضاعت و نیاز بیشتر آنها به خدمات دندانپزشکی ؛ این گروه جهادی در ارومیه نیز راه اندازی شد تا هم افراد جدید از خدمات رایگان دندانپزشکی بهره‌مند شوند و کسانی که مراحل درمان شان تمام نشده بود، تکمیل شود.

او ادامه داد: در شهرستان ارومیه از سه هفته پیش روزانه سه اکیپ از دانشکده دندانپزشکی ارومیه که هر کدام شامل سه دندانپزشک بود با استقرار در محلات حاشیه شهر و مناطق کم برخوردار اقدام به معاینات دندان افرادی که معرف کمیته امداد بودند؛ کردند.

پیاهو افزود: در مرحله نخست ۵۲۰۰ نفر در رده های مختلف سنی توسط اکیپ ها معاینه و تریاژ شدند.

رئیس دانشکده دندانپزشکی ارومیه بیان کرد: پس دسته‌بندی افراد و تشخیص نوع درمان و خدمت، از روز شنبه ۲۱ مهرماه به مدت ۵ روز خدمات دندانپزشکی به جامعه هدف ارائه شد.

او اظهار کرد: در این اردوی جهادی ۲۰۰ نفر متخصص و دندانپزشک فعالیت کردند که ۶۰ نفر آنها از دندانپزشکان جامعه درمان بودند و روزانه حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ نفر را تحت درمان قرار می دادند که خدماتی شامل ترمیم دندان، کشیدن، فلوراتراپی، جرم گیری، درمان ریشه‌ای، عصب کشی به آنها ارائه می شد.

پیانو اضافه کرد: درمان‌های پروتز که زمانبر هستند, برنامه ریزی شده است در هفته های آتی در قالب برنامه‌های مدون به افراد نیازمند ارائه شود.

رئیس دانشکده دندانپزشکی ارومیه با اظهار اینکه در زمینه ارائه خدمات رایگان دندانپزشکی به نیازمندان و افراد بی بضاعت خبرهای خوبی در راه است، گفت: سعی ما برین است که این خدمات در طول سال تداوم پیدا کند تا بتوانیم به افراد بیشتری خدمات رایگان دندانپزشکی ارائه دهیم به همین منظور در حال عقد تفاهم نامه با اداره کل کمیته امداد استان هستیم.

به گفته پیاهو این گروه جهادی تاکنون در شهرستان‌های شوط، نقده، سلماس و در حال حاضر هم ارومیه اجرا شده است. در آینده نزدیک در جنوب استان نیز اجرا خواهد شد.

بهرمندی مددجویان کمیته امداد آذربایجان غربی از خدمات رایگان دندانپزشکی در طول سال

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی ره آذربایجان غربی نیز در گفتگو با خبرنگار مجله خبری ایتوک، گفت: به منظور رفع خلاء ها و نیازهای موجود در جامعه گروه‌های جهادی متشکل از خیرین تشکیل یافته است تا بخشی از این نیازهای جامعه به ویژه جامعه محرومین را برطرف کنند.

رضا مهرافروز با بیان اینکه بحث دندانپزشکی جزء یکی از خدمات فاخر و هزینه بر می‌باشد؛ گفت: برخی خانواده‌ها به دلیل عدم قدرت مالی توانایی رفع مشکلات مربوط به دندان را ندارند و به همین دلیل از بابت سلامت دچار مشکلات زیادی می شوند.

او افزود: گروه جهادی الکفیل به مدت ۵ روز در محل دانشکده دندانپزشکی ارومیه حضور یافته و به ارائه خدمات دندانپزشکی به جامعه هدف کمیته امداد می‌کند.

مهرافروز در ادامه گفت: در مدت ۵ روزه فعالیت این اردوی جهادی برای ۱۲۰۰ نفر خدمات مختلف دندانپزشکی ارائه شده است.

او گفت: امید است این برنامه‌ها تداوم داشته باشد تا مددجویان و نیازمندان جامعه از خدمات رایگان دندانپزشکی بهره‌مند شود. در این راستا مقرر شده تا با دانشگاه در خصوص بحث سلامت به آنها کمک نماییم.

مهر افروز ضمن قدردانی از تمامی پزشکان و دندانپزشکان که در این اردوی جهادی حضور داشتند؛ گفت که در مدت ۵ روز خدمات مختلف دندانپزشکی را در کمترین فضای موجود به بهترین شکل به مددجویان و نیازمندان ارائه دادند و در این مدت بی‌وقفه در خدمت این عزیزان بودند.

رئیس کمیته امداد استان ادامه داد: ما تمام تلاش خودمان را کردیم تا با ارائه این خدمت بتوانیم رضایت جامعه هدف خود را جلب نماییم و امیدواریم در این زمینه هم موفق بوده باشیم.

مهرافروز در خاتمه اظهار کرد: در نظر داریم با همت گروه‌های جهادی و با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی و دانشکده دندانپزشکی این خدمات را بصورت مدوّن ادامه داده و در قالب تفاهم‌نامه بتوانیم این خدمات را در طول سال به مددجویان و نیازمندان ارائه دهیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی