حوادث

آتش‌سوزی در چایپاره یک زن مسن را به كام مرگ كشاند

حادثه آتش‌سوزی در شهرستان چایپاره

حمید محبوبی در گفتگو با خبرنگار مجله خبری ایتوک، طبق گزارش واصله از سازمان آتش‌نشانی شهرستان چایپاره در ساعت ۱۹:۳۰ روز سه‌شنبه دوم آبان ۱۴۰۲ مبنی بر آتش‌سوزی، ریزش‌آوار و محبوس شدن یک نفر زیر آوار ریزشی، بلافاصله یک تیم امداد و نجات از شعبه هلال احمر چایپاره به محل حادثه اعزام شدند.

سرپرست جمعیت هلال‌احمر استان آذربایجان‌غربی بیان کرد: این حادثه یک فوتی داشت که نجاتگران هلال احمر طی تلاش سه ساعته فوتی حادثه را از زیر آوار رهاسازی و تحویل مراجع ذی‌صلاح دادند.

وی با بیان اینکه در نخستین گام به منظور کاهش و مقابله با بلایای طبیعی ارائه آموزش‌های لازم به عموم مردم ضروری است، افزود: چرا که برای کاهش خسارت‌های اجتناب‌ناپذیر ناشی از حوادث آمادگی در برابر این حوادث ضروری است.

محبوبی همچنین با بیان اینکه اغلب آسیب‌ها و بیماری‌ها نیازی به احیاء و مراقبت پزشکی ندارند، افزود: اکثر مردم تنها با یک یا دو واقعه جانفرسا در طول زندگی خود مواجه می‌شوند.

وی بیان کرد: همان قدر که نجات جان انسان بسیار مهم است، دانستن مراقبت از جراحت‌های خفیف نیز نیازمند یادگیری کمک‌های اولیه است.

سرپرست جمعیت هلال‌احمر استان آذربایجان‌غربی بر ضرورت یادگیری کمک‌های اولیه از سوی افراد جامعه تاکید کرد و گفت: یادگیری این کمک‌ها برای همه افراد در برابر حوادث غیرمترقبه ضروری است.

وی با بیان اینکه پس از وقوع یک حادثه، سانحه یا بحران مردم ممکن است به امکانات مطلوبی دسترسی نداشته باشند، افزود: به دلیل وسعت ناحیه آسیب دیده، نبود ارتباطات و مسدود شدن راه‌های دسترسی برای مدت معینی امکان عدم دسترسی به امکانات وجود دارد.

انتهای خبر/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی