کشاورزی و دامداری

آذربایجان غربی ۳۰ درصد سیب کشور را تأمین می‌کند

برداشت سیب در آذربایجان غربی

خسرو شهبازی در گفتگو با خبرنگار مجله خبری ایتوک؛ با بیان اینکه آذربایجان غربی ۳۰ درصد سیب کشور را تأمین می‌کند، اظهار کرد: در حال حاضر تعداد ۴۸ هزار و ۵۳۳ نفر بهره‌بردار در باغات سیب استان مشغول به کار هستند.

وی بیان اینکه، از مجموع ۱۲۲ هزار هکتار از اراضی باغی استان در حدود ۶۵ هزار و ۴۱ هکتار از باغات استان به محصول سیب اختصاص دارد، افزود: سالانه حدود یک میلیون و ۶۹۵ هزار تن محصول از باغات استان تولید می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی عنوان کرد: طبق پیش‌بینی‌ها امسال یک میلیون و ۲۲۱ هزار سیب‌درختی در استان تولید خواهد شد.

وی تصریح کرد: امسال حدود ۷۵۰ هزار تن سیب تولید شده در استان، به کشورهای هند، پاکستان، روسیه، افغانستان و عراق صادر و یا روانه سردخانه‌ها برای ذخیره‌سازی محصول می‌شود.

شهبازی بیان کرد: حدود ۱۵۰ هزار تن سیب تولید شده نیز به مصرف تازه‌خوری داخلی و مابقی نیز به‌صورت سیب صنعتی تحویل کارخانه‌های تولید آبمیوه می‌شود.

وی عنوان کرد: تعداد ۷۱ مرکز خرید سیب صنعتی مجوزدار در استان دایر شده است و پیش‌بینی تولید محصول سیب صنعتی در امسال، حدود ۳۲۰ هزار تن است.

شهبازی با بیان اینکه، امسال کارخانجات همکاری خوبی در زمینه خرید سیب درجه سه دارند، گفت: با تغییر الگوی کشت و به‌کارگیری روش‌های علمی در بخش کشاورزی استان، درصددیم تا انواع درختان و رقم‌های جدید زودرس و میان‌رس را جایگزین باغ‌های سنتی کنونی کنیم.

شهبازی بیان کرد: موضوع آموزش و ترویج نیز به‌صورت جدی پیگیری می‌شود، تا میزان تولید و کیفیت محصولات نیز ارتقا یابد.

انتهای خبر /

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی