اجتماعی

آذربایجان غربی میزبان نخستین مسابقات «موت کورت» داوری بین وکلای کشور

نخستین مسابقات «موت کورت» داوری بین وکلای کشور در آذربایجان غربی در حال برگزاری می باشد.

هادی علیی رئیس مرکز داوری کانون وکلای آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار مجله خبری ایتوک گفت: با توجه به وضعیت فیزیکی محاکم و همچنین کثرت ورودی پرونده ها امکان رعایت استانداردها برای قضات یا وکلا امکانپذیر نمی باشد به همین منظور نخستین موت کورت را در محل کانون وکلای دادگستری برای کارآموزان و وکلای پایه یک و همچنین دانشجویان این رشته برگزار کردیم.

علیی شبیه سازی دادگاه های واقعی برای کارآموزان را مهمترین هدف برگزاری مسابقات موت کورت عنوان کرد و اظهار داشت: شرکت کنندگان در مسابقات مذکور ضمن اینکه می توانند همکاری تیمی باهم داشته باشند، با اخلاق حرفه ای وکلا نیز آشنا می شوند.

او خاطرنشان شد: مرکز داوری کانون وکلای آذربایجان غربی در بین تمام مراکز داوری کل کشور پیشرو بوده و همین امر دلیل برگزاری مسابقات موت کورت برای نخستین بار در این استان می باشد.

رئیس مرکز داوری کانون وکلای آذربایجان غربی افزود: شرکت کنندگان در این مسابقات از ۶ استان آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، خراسان، هرمزگان، همدان و فارس حضور دارند و در تیم های ۳_۴ نفره به رقابت می پردازند.

به گفته علیی در این مسابقات ۳۵ تیم در مرحله کتبی در فروردین ماه به رقابت پرداختند که از این تعداد، هشت تیم به مرحله نیمه‌نهایی (شفاهی) راه یافته و امروز پس از رقابت، چهار تیم حذف شدند و چهار تیم به مرحله فینال رسیدند.

مرحله فینال نیز فردا در سالن مخابرات ارومیه برگزار می‌شود، چهار تیم‌ برگزیده به صورت دو تیم که یک خواهان و یک تیم خوانده خواهد بود، با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

انتهای خبر/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی