پلیس و انتظامیحوادثقضایی و حقوقی

پزشک معالج آوا: آوا دچار مرگ‌مغزی‌شده است

پزشک معالج آوا گفت: این دختربچه چهار ساله، به دلیل ضرباتی که به سروگردنش وارد شده است دچار مرگ مغزی شده و قلبش روزبه‌روز ضعیف‌تر می‌شود.

علیرضا عبدی در گفتگو با خبرنگار مجله خبری ایتوک، در خصوص آخرین وضعیت آوا قهرمانی «دختری که مورد شکنجه نامادری قرار گرفته بود» اظهار کرد: این دختر چهارساله به دلیل ضرباتی که به سروگردنش وارد شده است دچار خونریزی مغزی شده و قلبش روزبه‌روز ضعیف‌تر می‌شود.

وی تصریح کرد: همه اندام‌ها و ارگان‌های بدن برای ادامه کار خود نیاز به خون و به طور خاص اکسیژنی که به‌وسیله خون تأمین می‌شود دارند و مغز نیز به‌عنوان فرمانده بدن از این قاعده مستثنی نیست و نورون‌های مغزی توسط رگ‌هایی که از قلب به مغز می‌رسد اکسیژن خود را تأمین می‌کنند.

معاون فرهنگی بیمارستان شهید مطهری ارومیه و پزشک معالج آوا تصریح کرد: مغز آوا دچار خونریزی شده و چون اکسیژن و خون‌رسانی به مغز صورت نمی‌گیرد سلول‌های مغز مختل شده و فعالیتی ندارند و در حال حاضر این دختر در کمای عمیق فرورفته است و با شرایطی مشابه مرگ مغزی روبرو است.

وی بیان کرد: اگر آوا را بلافاصله پس از پرت‌شدن به حیاط منزل توسط نامادری‌اش به بیمارستان منتقل می‌کردند قطعاً با وضعیت بهتری روبرو بود؛ اما در حال حاضر دخترک معصوم شرایط وخیمی دارد؛ چون همه سلول‌های مغز در تمام بخش‌ها ازکارافتاده و دیگر عکس‌العملی ندارند.

عبدی در خصوص اهدا عضو آوا به دلیل مرگ مغزی گفت: اگر مرگ مغزی آوا به طور کامل تأیید شود والدین آوا می‌توانند برخی عضوهای فرزندشان را از جمله دو چشم، کلیه‌ها، کبد و قلب را اهدا کند و منتظر جواب از سوی خانواده این بیمار هستیم، تصمیم والدین آوا می‌تواند چراغ‌خانه پنج پدر و مادر دیگر را روشن کند.

فوق‌تخصص مغز و اعصاب کودکان و نوجوانان در خصوص پیشگیری از این‌گونه حوادث در جامعه بیان کرد: هرازگاهی مشابه این اتفاقات رخ می‌دهد که والدین نیاز به مشاور و روان‌درمانی بنابراین این افراد به مراکز مشاوره برای درمان فرستاده می‌شوند.

وی انواع کودک‌آزاری را شامل جسمی، جنسی، عاطفی و روحی عنوان کرد و گفت: پدیده کودک‌آزاری سلامت اجتماعی جامعه را به خطر می‌اندازد و کودک‌آزار دیده ممکن است به کودکی بیمار تبدیل شود.

عبدی با تأکید بر اینکه از مردم می‌خواهیم تا در صورت مشاهده کودک‌آزاری آن را به ۱۱۳، مرکز بهزیستی گزارش دهند افزود: در صورت اعلام گزارش کودک‌آزاری به مرکز اورژانس اجتماعی بهزیستی، کارشناسان و مددکاران این مرکز در کوتاه‌ترین زمان ممکن در محل حضور یافته و اقدام‌های لازم را برای حمایت از کودک انجام می‌دهند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی