فرهنگی

اجرای فعالیت های تابستانی ویژه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شعار« تابستانتو بساز» در آذربایجان غربی

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی از آغاز فعالیت های تابستانی کانون با شعار« تابستانتو بساز» خبر داد. 

به گزارش مجله خبری ایتوک، زهرا آبسوران امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: امسال زنگ آغاز فعالیت‌های تابستانی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شعار «تابستانتو بساز» بیستم خرداد همزمان با سراسر کشور در سطح استان به صدا در می‌آید.

آبسوران افزود: این برنامه‌ها شامل مجموعه‌ای از کارگاه‌های آموزشی، فرهنگی و هنری، کارگاه‌های نقاشی، داستان‌نویسی، نمایش خلاق و بازی‌های فکری است که به منظور تقویت خلاقیت و مهارت‌های کودکان و نوجوانان طراحی شده‌اند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اظهار کرد: به دلیل تاثیر بسزای کتاب و کتابخوانی در رشد فکری و فرهنگی کودکان و نوجوانان؛ توسعه کتابخانه‌ها و ترویج و افزایش علاقه‌مندی در کودکان به کتاب‌خوانی از مهم‌ترین برنامه‌های کانون به شمار می رود و برای رسیدن به این هدف، چندین برنامه عملیاتی را در دستور کار داریم. یکی از این برنامه‌ها، افزایش تعداد کتابخانه‌های سیار در مناطق دورافتاده و کم برخوردار است، این کتابخانه‌های سیار به کودکان و نوجوانان این مناطق امکان دسترسی به کتاب‌ها و منابع آموزشی متنوع را می‌دهند.

وی افزود: ما متعهد هستیم که با اجرای این برنامه‌ها، بتوانیم نقش موثری در توسعه فرهنگی جامعه ایفا کنیم و زمینه‌ساز رشد و پیشرفت آینده‌سازان کشور باشیم.

مدیرکل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان به برنامه‌های دیگر کانون پرداخت و اظهار داشت: توسعه و ترویج علم نیز از دیگر برنامه‌های مهم کانون است. ما با برگزاری کارگاه‌های علمی و آموزشی، ایجاد باشگاه‌های علمی، و دعوت از متخصصان و اساتید برجسته در حوزه‌های مختلف علمی، تلاش می‌کنیم تا علاقه و آگاهی کودکان و نوجوانان را نسبت به علوم مختلف افزایش دهیم.

وی افزود: هدف ما این است که کودکان و نوجوانان نه تنها به کتاب‌خوانی بلکه به تحقیق و کشف علوم جدید علاقه‌مند شوند و بتوانند با بهره‌گیری از این دانش، در آینده نوآوری و خلاقیت خود را به نمایش بگذارند.

مدیرکل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان تأکید کرد: ما متعهد هستیم که با اجرای این برنامه‌ها، بتوانیم نقش موثری در توسعه فرهنگی و علمی جامعه ایفا کنیم و زمینه‌ساز رشد و پیشرفت آینده‌سازان کشور باشیم.

وی بیان کرد: در استان، ۲۳ مرکز ثابت، چهار مرکز پستی و هشت مرکز سیار فعال هستند که به ارائه خدمات متنوع به کودکان و نوجوانان می‌پردازند.

آبسوران افزود: برنامه‌های تابستانه امسال شامل ۶۵ فعالیت مختلف برای کودکان چهار تا ۱۸ سال است که ۵۹ مورد از این فعالیت‌ها به صورت تخصصی طراحی شده‌اند.

وی گفت: این برنامه‌ها شامل کارگاه‌های آموزشی، فرهنگی، هنری و ورزشی هستند که با هدف پرورش استعدادها و تقویت مهارت‌های فردی و اجتماعی کودکان و نوجوانان برگزار می‌شوند. علاوه بر این، برنامه‌های ویژه‌ای برای تشویق به خواندن کتاب و ارتقای سواد اطلاعاتی نیز در نظر گرفته شده است. کانون پرورش فکری با همکاری نهادهای مختلف محلی و ملی تلاش دارد تا تابستانی پر از یادگیری و تفریح را برای شرکت‌کنندگان فراهم آورد.

انتهای خبر/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی