فرهنگی

استاندار آذربایجان‌غربی مطرح کرد: اجرای پروژه‌های ترافیکی ارومیه؛ کاهش ترافیک و رونق شهری

استاندار آذربایجان‌غربی با اعلام آغاز اجرای پروژه‌های ترافیکی در ارومیه، از برنامه‌ریزی‌ها و حمایت‌های انجام شده برای کاهش ترافیک و رونق شهری خبر داد.

به گزارش مجله خبری ایتوک، محمدصادق معتمدیان در مراسم افتتاح زیرگذر شهدای خدمت در ارومیه، با اشاره به مطالبات مردم برای حل مشکلات ترافیک این شهر، اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و حمایت از شهرداری ارومیه، بخشی از طرح‌های روانسازی ترافیک امسال اجرایی می‌شوند.

وی، با قدردانی از تلاش دست‌اندرکاران این پروژه، افزود: یکی از ویژگی‌های مهم این زیرگذر، مدیریت زمان و بهره‌برداری در مدت مشخص بوده و با بهره‌برداری از آن، روانسازی تردد در منطقه را شاهد خواهیم بود.

استاندار آذربایجان‌غربی ترافیک را یکی از مهمترین دغدغه‌های مردم ارومیه عنوان کرد و افزود: طرح جامع حمل‌و‌نقل ارومیه پس از مطالعات انجام شده، به تصویب رسیده و به عنوان سند بالادستی مدیریت شهری در حوزه حمل‌و‌نقل درون شهری تعیین شده است.

وی به دو طرح ترافیکی شمال به جنوب و شرق به غرب اشاره کرد و گفت: در این طرح، ۱۴ پروژه زیرگذر، روگذر و تقاطع غیرهمسطح پیش‌بینی و مطالعه شده که اجرای هفت پروژه در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.

معتمدیان همچنین به تصویب طرح جامع شهر ارومیه در شورای عالی معماری کشور اشاره کرد و افزود: این طرح به منظور پهنه‌بندی حریم‌ها و احداث کمربندی سبز جهت صیانت از اراضی دولتی حریم شهر ارومیه است که دستگاه‌های اجرایی موظف به جلوگیری از توسعه ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم شهر هستند.

وی ایجاد کمربند سبز را در جلوگیری از تصرفات غیرمجاز زمین‌های اطراف ارومیه موثر دانسته و افزود: این کمربند یکی از مطالبات جدی مردم برای کاهش بار ترافیکی و ارتقای زیبایی بصری شهر است که نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان جهت عملیاتی شدن است.

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به رفع محدودیت‌های ساخت و ساز در ۳۰۷ هکتار از اراضی بافت تاریخی ارومیه، گفت: این محدودیت‌ها مشکلات زیادی برای ساکنان ایجاد کرده بود که با پیگیری‌های انجام شده، این مشکل رفع شده و شاهد رونق ساخت و ساز و افزایش ارزش افزوده املاک در این مناطق خواهیم بود.

وی رفع مشکل تعاونی‌های مسکن در ارومیه را از برکات سفر رئیس جمهور شهید به استان در سال ۱۴۰۱ دانسته و افزود: با دیدار رئیس جمهور شهید با مردم و شنیدن دغدغه‌های آنان، دستور بررسی و رفع مشکلات تعاونی‌های مسکن در ارومیه صادر شد.

معتمدیان ایجاد تفرجگاه و مکان تفریحی را یکی دیگر از مطالبات مردم ارومیه عنوان کرد و گفت: مقدمات قانونی اجرای پروژه بام ارومیه در منطقه پارک جنگلی به عنوان یک پروژه رفاهی انجام شده و با تعیین مشاوران طرح، عملیات اجرایی آغاز خواهد شد تا ارائه خدمات حداکثری به مردم تحقق یابد.

وی افزود: این پروژه در امتداد پارک جنگلی اجرا شده و زیبایی خاصی به ارومیه می‌بخشد که نیاز شهر در زمینه رفاهی و گردشگری است.

خاطرنشان می‌شود؛ مسیر شورا به سمت امام علی (ع) در ارومیه یکی از مسیرهای پرتردد بین شرق و غرب شهر است که با اجرای این زیرگذر، بخش مهمی از ترافیک منطقه رفع خواهد شد و زیرگذر شهدای خدمت، ۳۴۲ متر طول و ۱۸ متر عرض دارد و مساحت عرشه آن بیش از یک هزار و ۲۰۰ مترمربع است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی