اقتصاد و کسب و کاراقتصادیصنعت و معدن و تجارت

اشتغال بیش از ۹٠٠ نفر در صنعت آذربایجان غربی 

معاون امور صنایع اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: در دو ماهه نخست سال جاری زمینه اشتغال بیش از ۹٠٠ نفر در صنعت استان فراهم شد. 

 

اشتغال بیش از ۹٠٠ نفر در صنعت آذربایجان غربی

معاون امور صنایع اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: در دو ماهه نخست سال جاری زمینه اشتغال بیش از ۹٠٠ نفر در صنعت استان فراهم شد.

به گزارش مجله خبری ایتوک، معاون امور صنایع اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی در خصوص حوزه صنعتی اظهار داشت: امسال ۳۴ فقره پروانه بهره برداری برای واحدهای صنعتی جدید صادر شد که با ورود این واحدها به چرخه تولید زمینه اشتغال مستقیم ۹۷۷ نفر در استان فراهم شد.

احسان جوی با بیان اینکه امسال صدور پروانه‌های بهره‌برداری صنعتی نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۱۸ درصد رشد دارد؛ گفت: برای بهره برداری از واحدهای صنعتی جدید بیش از ۵ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است.

او همچنین از صدور ۱۵۲ فقره جواز تأسیس برای احداث واحدهای صنعتی تولیدی جدید در استان در دوماه گذشته خبر داد و اظهار کرد: پیش بینی می شود برای تکمیل و راه اندازی این واحدها بیش از ۶۲ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شود و با بهره برداری از این واحدها برای ۴هزار و ۳۱۷ نفر زمینه اشتغال مستقیم فراهم گردد.

جوی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲ هزار و ۳۲ واحد صنعتی تولیدی در استان با اشتغال مستقیم ۶۱ هزار و ۳۴۱ نفر مشغول به فعالیت می باشند؛ گفت: برای فعال سازی این واحدها در استان بیش از ۱۵۸ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است.

معاون امور صنایع اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی تأکید کرد: در حال حاضر برای اجرای طرح های صنعتی تولیدی در استان ۲ هزار و ۶۲۸ فقره جواز تأسیس با پیش بینی سرمایه گذاری بیش از یک میلیون و ۱۱۵ هزار میلیارد ریال صادر شده است که با به بهره برداری رسیدن این طرح های صنعتی پیش بینی می شود برای بیش از ۷۲ هزار نفر زمینه اشتغال مستقیم ایجاد شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی