اقتصادیکشاورزی و دامداری

افتتاح و کلنگ زنی۱۴۴ پروژه جهادکشاورزی در آذربایجان غربی

مدیرکل جهادکشاورزی آذربایجان غربی از افتتاح و کلنگ زنی ۱۴۴ پروژه در بخش کشاورزی استان خبر داد.

خسرو شهبازی امروز به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: همزمان با ایام الله دهه مبارکه فجر  ۱۴۴ پروژه در بخش های مختلف کشاورزی با ۳ هزار و ۶۶۵ میلیارد تومان اعتبار افتتاح و کلنگ زنی می شود.

او افزود: با افتتاح پروژه های مذکور برای یک هزار و ۷۵۰ نفر زمینه اشتغال پایدار فراهم می شود که تعداد خانوار بهره مند از این پروژه ها نیز ۲۳هزار و ۶۰۸ نفر هستند.

شهبازی بیان کرد: پروژه های قابل اجرا در دهه فجر در بخش های مختلف کشاورزی، دامپروری، صنایع تبدیلی و تکمیلی، خدمات رسانی به عشایر و روستائیان و منابع طبیعی و در زمینه های زراعت و باغبانی، احداث گلخانه، تولید قارچ و باغ پسته ۴۶ هکتاری در شهرستان پلدشت می باشد.

مدیرکل جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی همچنین اظهار کرد: از ۱۴۴ پروژه ۱۴۲ پروژه با یک هزار و ۶۴۰ میلیارد تومان اعتبار و اشتغالزایی یک هزار و ۲۴۷ نفر آماده بهره برداری می باشد.

شهبازی کلنگ زنی پروژه گلخانه ای شهرستان خوی را که در دهه فجر انجام خواهد شد را از مهمترین پروژه های جهادکشاورزی عنوان کرد و گفت: این پروژه در ۷۰ هکتار زمین با ۲ هزار میلیارد اعتبار کلنگ زنی خواهد شد که برای ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و برای یک هزار نفر به صورت غیر مستقیم زمینه اشتعال فراهم می شود.

همچنین این گلخانه نقش موثری در تولید محصولات سبزی و صیفی داشته و سالانه قادر به تولید ۱۵ هزار تن محصول در گلخانه خواهد بود.

مدیرکل جهادکشاورزی آذربایجان غربی در ادامه سخنان خود گفت: از ۱۴۲ پروژه قابل اجرا در دهه فجر بیشترین پروژه مربوط به بخش آب و خاک با ۷۸ پروژه می باشد و به منظور مدیریت بهینه مصرف آب و توسعه روش های آبیاری تحت فشار با اعتبار بالغ بر یک هزار و ۸۲۲ میلیارد ريال اجرا می شود که یک هزار و ۳۶ میلیارد ریال از این اعتبار از محل کمک های بلاعوض دولتی تامین شده است.

شهبازی اظهار کرد: تعداد ۱۵ پروژه از مجموع ۱۴۲ پروژه آماده بهره برداری بخش کشاورزی استان نیز مربوط به معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی با صرف اعتبار بالغ بر ۸ هزار و ۳۰۲ میلیارد ريال و اشتغالزایی پایدار برای ۴۱۹ نفر می‌باشد که شامل ۲ واحد تولید اسانس (آب میوه و عرقیات گیاهی) و ۲ واحد تولید مکمل غذائی و یک واحد کشتارگاه صنعتی دام و ۳ واحد بسته بندی میوه و ۳ واحد پوره میوه و ۲ واحد بسته بندی انواع گوشت ، یک واحد سورتینگ بذر کدو و آفتابگردان یک واحد احداث سردخانه می شود.

او اضافه کرد: از مجموع ۱۴۲ پروژه آماده بهره برداری، ۱۱ پروژه با اعتباری بالغ بر ۴۷۸ میلیارد ريال و با تعداد ۱۱۹ اشتغال پایدار مربوط به اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری می باشد. این پروژه‌ها شامل ۵ مورد احداث ایستگاه پمپاژ، خط انتقال و تامین آب شرب روستای عشایری و یک مورد بازسازی و مرمت ایلراه عشایری است.

شهبازی ادامه داد: از مجموع ۱۴۲ پروژه آماده بهره برداری، تعداد ۱۰ پروژه نیز مربوط به بخش کشاورزی استان، در زیر بخش مدیریت تعاون روستایی با اعتبار بالغ بر ۶۳ میلیارد ريال و با تعداد ۱۳ اشتغال پایدار و ۱۳ هزار و ۳۰۵ خانوار بهره ‌بردار می‌باشد که شامل ۳ مورد احداث باسکول و یک مورد خرید تراکتور سنگین و ۲ مورد احداث واحد نانوایی و یک مورد احداث انبار ویک مورد ایجاد شرکت تعاونی زنان و یک مورد ایجاد روستا بازار و تجهیز کشتارگاه صنعتی مرغ خوی (خرید دستگاه یخ ساز قالبی) می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: تعداد ۱۰ پروژه نیز درزیر بخش معاونت بهبود تولیدات دامی با اعتبار بالغ بر ۴ هزار و ۴۷۶ میلیارد ريال و تعداد ۸۶ اشتغال پایدار آماده بهره‌برداری می‌باشد.این پروژه‌ها شامل واحد مرغ تخم‌گذار و گوساله پرواری، گوسفند داشتی و یک واحد بره پرواری و ۵ واحد مرغداری گوشتی و یک واحد جایگاه دامی است.

وی افزود: تعداد ۶ پروژه از مجموع ۱۴۲ پروژه آماده بهره برداری بخش کشاورزی استان، در اداره کل امور عشایر با اعتبار بالغ بر ۲۲۲ میلیارد ريال اجرا خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: تعداد ۶ پروژه با اعتبار بالغ بر ۶۰۵ میلیارد ريال و تعداد ۷۳ اشتغال پایدار در بخش معاونت بهبود تولیدات گیاهی اجرا می شود.این پروژه‌ها شامل ۳۰واحد انواع گلخانه و ۲واحد پرورش قارچ خوراکی یک مورد احداث باغ پسته متمرکز است.

وی خاطر نشان کرد: تعداد ۴ پروژه از مجموع پروژه آماده بهره برداری بخش کشاورزی استان، در شرکت شهرک‌های کشاورزی با اعتبار بالغ بر یک هزار و ۱۲۹ میلیارد ریال و تعداد ۲۰۳ اشتغال پایدار، ۴۰۴ تثبیت اشتغال آماده بهره‌برداری می‌باشد که این پروژه‌ها شامل ۳ واحد شهرک کشاورزی و یک واحد شهرک دامپروری است.

شهبازی بیان کرد: تعداد ۲ پروژه نیز مربوط به مدیریت شیلات و آبزیان با اعتبار بالغ بر ۴۰ میلیارد ريال آماده بهره‌برداری است که این پروژه‌ها شامل ۲ واحد پرورش ماهیان سردآبی می باشد.

مدیرکل جهادکشاورزی آذربایجان غربی در خاتمه ضمن یادآوری اظهار کرد: پروژه گلخانه ای ۵۰ هکتاری در شهرستان خوی و واحد پرورش مرغ تخمگزار ۳۰ هزار قطعه ای در شهرستان اشنویه نیز برای ایام دهه فجر آماده کلنگ زنی شده است.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی