کشاورزی و دامداری

افتتاح ۸۸ پروژه به مناسبت هفته جهادکشاورزی در آذربایجان غربی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: به مناسبت هفته جهادکشاورزی ۸۸ پروژه در استان افتتاح می شود.

به گزارش مجله خبری ایتوک، رئیس جهادکشاورزی آذربایجان غربی در جمع خبرنگاران با اشاره به شعار امسال هفته جهاد کشاورزی گفت: رویکرد محوری شعار امسال هفته جهاد کشاورزی تبیین نقش بی بدیل بخش کشاورزی درمقابله با تحریم های سخت و ظالمانه دشمنان دردستیابی به امنیت غذایی کشور و تحقق شعار استقلال وخوداتکایی در تولید محصولات کشاورزی است.

خسرو شهبازی افزود: اصلاح الگوی کشت محصولات کشاورزی با محوریت تولید محصولات راهبردی، افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه های تولید ، اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها ، توسعه کشاورزی قرار دادی، افزایش ضریب نفوذ دانش در بین کشاورزان و علمی سازی کشاورزی، توسعه پایدار کشاورزی و تامین امنیت غذایی با تکیه بر تولید از منابع داخلی ، ارتقای بهره وری در مصرف آب، صدور اسناد اراضی کشاورزی، ارتقای سطح درآمد و معیشت کشاورزان از مهمترین اهداف و سیاست های اجرایی وزارت جهاد کشاورزی در سال جاری می باشد.

شهبازی با اشاره به برنامه های گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی در استان اظهار کرد: در این هفته ۸۸ پروژه عمرانی، اقتصادی و تولیدی در بخش کشاورزی افتتاح می شود که بیش از ۳۸ هزار و ۹۵۵ خانوار از عواید اجرای آنها بهره مند می شوند.

او افزود: پروژه های مذکور با اعتباری بالغ بر ۲هزار و ۵۱٠ میلیارد ریال آماده بهره برداری شده است که با افتتاح آنها برای ۲۱۲ نفر اشتغال زایی مستقیم و برای ۴٠۴ نفر تثبیت اشتغال می شود.

شهبازی در ادامه اظهار کرد: از مجموع ۸۸ پروژه، تعداد ۵۸ پروژه در بخش مدیریت آب و خاک و امور فنی و مهندسی با اعتبار بالغ بر ۲۵۲ میلیارد ريال و ۳۴ اشتغال پایدار و بهرهمندی یک هزار و ۸۵۳ خانوار آماده بهره‌برداری است.

رئیس جهادکشاورزی آذربایجان غربی افزود: پروژه‌های بخش مدیریت آب و خاک و امور فنی و مهندسی شامل ۲۶ مورد انواع سیستم های نوین آبیاری، ۷ مورد مرمت و بازسازی قنوات،؛ ۱۲ مورد احداث، بهسازی و پوشش بتنی کانال،  ۵ مورد استخر ذخیره آب و ۸ مورد انتقال آب با لوله می باشد.

شهبازی ادامه داد: از مجموع پروژه های قابل افتتاح در هفته جهادکشاورزی، تعداد ۸ پروژه عشایری شامل احداث ایستگاه پمپاژ، خط انتقال و تامین آب شرب روستای عشایری با اعتبار بالغ بر ۱۵۳ میلیارد ريال و ۶۱۷ خانوار بهره‌بردار می باشد.

به گفته رئیس جهادکشاورزی آذربایجان غربی در زیر بخش معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی نیز ۹ پروژه با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۱۵٠ میلیارد ريال، با تعداد ۱۲۹ اشتغال پایدار و  ۲۱۸ تثبیت اشتغال در هفته جهاد کشاورزی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح خواهد شد.

شهبازی واحدها مورد بهربرداری در زیر بخش معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی را شامل یک واحد تولید اسانس آب میوه، عرقیات گیاهی و سرکه و یک واحد بسته بندی انواع گوشت، ۴ واحد احداث سردخانه، ۲ واحد خوراک دام و یک واحد بسته بندی حبوبات، غلات و برنج عنوان کرد.

این مقام  مسئول در خصوص پروژه های قابل بهره برداری در بخش مدیریت شیلات و آبزیان نیز اظهار کرد: از مجموع ۸۸ پروژه آماده بهره برداری بخش کشاورزی استان تعداد ۲ پروژه پرورش آرتمیا با اعتباری بالغ بر ۴٠ میلیارد ريال و تعداد ۶ اشتغال پایدار می باشد.

وی خاطر نشان کرد: تعداد ۳ پروژه نیز در زیر بخش معاونت بهبود تولیدات دامی با اعتبار بالغ بر ۱۳۵ میلیارد ريال، تعداد ۱۱ اشتغال پایدار و ۲۶ نفر تثبیت اشتغال آماده بهره‌برداری می‌باشد که شامل یک واحد مرغ تخم‌گذار با ظرفیت ۶٠ هزار قطعه در ارومیه و ۲ واحد مرغداری گوشتی با مجموع ظرفیت ۷٠ هزار قطعه در شهرستانهای نقده و سردشت می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اضافه کرد: تعداد ۲ پروژه تحقیقاتی نیز توسط مرکز تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی شامل بررسی سازگاری ۵ رقم سیب زودرس و میان رس تابستانه در باغات استان آذربایجان غربی شامل ارقام (بهران ، تابان ، خرداد ، سرخین و نوبران ) و همچنین ارقام گندم مقاوم به تنش شوری منطقه ( پریان، برزگر و نارین) در این هفته رونمایی می شود.

وی افزود: یک پروژه احداث باسکول توسط مدیریت تعاون روستایی استان نیز با اعتبار بالغ بر ۳ میلیارد ريال آماده بهره‌برداری در هفته جهادکشاورزی شده است.

وی خاطر نشان کرد: یک پروژه افتتاحی اجرای عملیات آبخیزداری در حوضه آبخیز دره فلکان شهرستان ارومیه توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با اعتبار بالغ بر ۱٠ میلیارد ريال و تعداد ۷ نفر اشتغال پایدار نیز مورد بهره برداری قرار می گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با تاکید بر اهمیت اجرای برنامه توسعه نهضت گلخانه ها به دستور استاندار آذربایجان غربی در سطح استان ، خاطر نشان کرد : یک واحد گلخانه ای سبزی و صیفی در سطح شهرستان ارومیه ، در زیر بخش معاونت بهبود تولیدات گیاهی با اعتبار بالغ بر ۱۵۶ میلیارد ريال، با تعداد ۶ نفر اشتغال پایدار آماده بهره‌برداری شده است.

وی همچنین اضافه کرد: تعداد ۳ پروژه گلخانه ای نیز توسط شرکت شهرک‌های کشاورزی با اعتبار بالغ بر ۶۱٠ میلیارد ريال، با تعداد ۲۷ اشتغال پایدار در سطح شهرستانهای نقده ، سلماس و مهاباد در طول این ایام افتتاح می شود.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی