اقتصادیکشاورزی و دامداریمحیط زیست

افزایش ۸۱ درصدی کشت گیاهان علوفه ای کم آب بر در آذربایجان غربی

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از افزایش 81 درصدی کشت گیاهان علوفه ای کم آب بر در استان خبر داد.

به گزارش مجله خبری تحلیلی ایتوک، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اظهار کرد: به منظور کاهش مصرف آب و کمک به تامین علوفه مورد نیاز واحدهای دامی استان کشت گیاهان علوفه ای کم آب بر به میزان ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار در سال زراعی ۱۴۰۲_۱۴۰۳ با ۸۱ درصد افزایش کشت، انجام شد.

علی دیانتی افزود: در راستای افزایش راندمان تولید و بهره وری مصرف آب در بخش کشاورزی، امسال تاکنون ۸۶ هکتار توسعه کشت گیاهان دارویی کم آب بر انجام شده است.

او با بیان اینکه سطح زیر کشت طرح جهش تولید در دیم زارها در سال زراعی جاری به میزان ۳۵۰ هزار هکتار بود؛ گفت: این طرح نسبت به سال گذشته نزدیک به  ۱۸ درصد افزایش داشته است.

دیانتی تصریح کرد: در محصولات زراعی بهاره ۵ هزار و ۳۰۰ هکتار کشت نشایی و ۶ هزار و ۹۷۱ هکتار سیستم میکرو با نوار تیپ انجام شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در ادامه به صدور ۱۶ فقره مجوز برای تاسیس و بهره برداری ۴ هزار و ۷۹۰ متر مربع گلخانه های زیر ۳۰۰ متر اشاره کرد و گفت: با توجه به مزایای احداث گلخانه هایی در مقیاس کوچک، تقاضا برای راه اندازی چنین گلخانه هایی در استان افزایش یافته است و برای صدور مجوز پروانه تاسیس گلخانه کوچک مقیاس باید امکان ساخت در منطقه سکونت متقاضیان مقدور بوده و متقاضی به آب و گاز نیز دسترسی داشته باشد.

او خاطر نشان شد: تاسیس گلخانه های کوچک مقیاس، ضمن اصلاح الگوی کشت، فرصتی مناسب برای اشتغالزایی روستائیان و زمینه خوبی برای تولید محصولات کشاورزی است.

 

انتهای خبر/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی