اخبار داغ روزاقتصادیسفر

افزایش ۳۲ درصدی مسافر و تردد از مرزهای آذربایجان غربی

تردد از مرزهای آذربایجان غربی

پیمان آرامون در گفتگو با خبرنگار حرف رک؛ از افزایش چشمگیر تردد در پایانه‌های مرزی استان در پنج‌ماهه اول سال جاری خبر داد و اظهار کرد: تردد از مرزهای آذربایجان غربیافزایش کم‌سابقه داشته که تردد نزدیک به یک میلیون و چهارصد هزار نفر، از پنج مرز استان (رازی، بازرگان، سرو، تمرچین، پلدشت) ماحصل افزایش چشمگیر امکانات و دسترسی آسان به مرزهای استان آذربایجان غربی است.

وی تصریح کرد: بیشترین تردد مسافری در مرزهای استان همچنان مربوط به مرز رازی است که با تردد بیش از ۵۱۲ هزار نفر، جایگاه پرتردد ترین مرز استان را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی عنوان کرد: همچنین مرزهای بازرگان با ۴۱۵ هزار تردد و تمرچین با ۲۷۵ هزار تردد در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند.

آرامون تصریح کرد: یکی از اصلی‌ترین دلیل‌های افزایش مسافر از پایانه‌های مرزی استان، 24 ساعته شدن تردد در پایانه‌های مرز رازی و تمرچین بوده که ضمن کاهش زمان ایستائی مسافرین، تعداد ترددها نیز بیشتر شده است.

نصب بیش از ۹ کیلومتر نیوجرسی در جاده‌های آذربایجان غربی

وی افزود: باهدف ارتقای سطح ایمنی و کاهش حوادث فوتی‌های ناشی از برخورد با گاردریل و همچنین مشخص‌کردن حریم جاده‌ها طی پنج ماه گذشته نزدیک به ۹ کیلومتر نیوجرسی در راه‌های مواصلاتی استان نصب شده است.

آرامون گفت: در راستای تأمین روشنائی جاده‌های مواصلاتی استان و ایمنی در نقاط حادثه‌خیز، علاوه بر نصب و اجرای نیوجرسی، نزدیک به ۱۰۰ کیلومتر روشنایی راه در سطح جاده‌های ارتباطی استان بررسی شده است که روشنائی برخی نقاط حادثه‌خیز استان نیز در روزهای آتی تامین خواهد شد.

وی عنوان کرد: در این بازه زمانی و در محورهای مواصلاتی استان ۱۵ هزار و ۲۰۰ تن نخاله‌برداری انجام‌گرفته است.

انتهای خبر /

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی