فرهنگی

برگزاری مهمانی یک کیلومتری غدیر در ارومیه

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی از برگزاری مهمانی یک کیلومتری غدیر در خیابان شهید سلیمانی ارومیه خبرداد.

به گزارش مجله خبری ایتوک، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در جلسه ستاد مردمی غدیر خم که در مسجد حاجی خان با حضور مسئولان هیات مذهبی و اقشار مختلف مردم برگزار شد؛ عید غدیر را یوم‌الولایة و یوم‌القیام خطاب کرد و گفت: در روایات ده‌ها تعابیر در مورد غدیر بیان شده است و این که در غدیر ایستگاه‌های صلواتی و … برگزار بشود خوب است اما مهم تبیین جایگاه غدیر است.

حجت‌الاسلام منصور امامی افزود: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های محوری تبلیغات اسلامی در عید غدیر،  مهمانی یک کیلومتری می باشد که به مدت دو روز با ده‌ها غرفه در خیابان شهید سلیمانی ارومیه برگزار خواهد شد.

او با اشاره به آذین بندی خیابانها و محلات در ایام ولایت، تاکید کرد: در ایام ولایت و حتی چند روز بعد از غدیر لازم است که در محلات شور و هیجان ایجاد شود.

حجت الاسلام امامی ادامه داد: اگر در غدیر ۳۰۰ مسجد، مؤسسه، هیئت و تشکلات مردمی پای کار بیایند و هر کدام عهده‌دار آذین بندی یک خیابان شوند، کار بزرگی صورت می گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تصریح کرد: قسمتی از مسئله مربوط به پویش‌هایی مرتبط با نام و ذکر فضائل امام علی عليه‌السلام می‌شود؛ که باید از امروز به مدت چهل روز آغاز کرد تا هر روز یک فضیلت از امام علی علیه‌السلام منتشر شود و در این مورد می‌توان از ادبیات ترکی، فارسی و عربی و … نیز استفاده کرد.

وی ادامه داد: شعرا و علمای اهل سنت در مورد اميرالمؤمنين علی علیه‌السلام شعرهایی را سروده‌اند و دهه غدیر بهترین فرصت برای نشر آن‌هاست و مناطقی که شیعه و اهل سنت زندگی می‌کنند بهترین مکان برای نشر این فضائل است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: دومین پویش، اطعام غدیر است که چه به صورت متمرکز و چه به صورت غیرمتمرکز از اولویت هاست و اطعام یک نفر برابر با اطعام همه انبیای الهی است و سال گذشته ده‌ها هزار غدای گرم در ارومیه توزیع شد.

وی افزود: باید مسئله اطعام ظهور و بروز داشته باشد و چند روز مانده به غدیر باید این فضای اطعام غدیر در سطح شهر گسترده شود و این هنر جریان‌های دینی و مذهبی است.

حجت‌الاسلام امامی به لزوم خطبه‌خوانی غدیر اشاره و خاطرنشان کرد: باید جملات کوتاه و مهم غدیر برگزیده شده و به صورت بنر و پارچه‌نوشت منتشر و باید محلات چراغانی شود و به غدیر به عنوان یک تمدن نگاه کنیم و ما این وظیفه و رسالت را داریم که نمادهای اهل بیت در این شهر را پررنگ‌تر کنیم و نماد فقط با علم و پرچم نیست و اگر کسی نمی‌تواند عاشورا را از بین ببرد به این دلیل است که مردمی است و غدیر هم باید مردمی شود تا تغییر نیابد.

وی گفت: به همت هیئات مذهبی یوم‌العباس، پیاده‌روی جاماندگان، مراسمات نیمه شعبان و غدیر جا افتاد و ان‌شاءالله روز به روز پررنگ‌تر شود.

مديرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی ادامه داد: روایت کردن اتفاقات مهم‌تر از اجرای برنامه‌هاست و باید جوانان را برای روایات‌گری حرکت های انقلابی و دینی پای کار بیاوریم و تبلیغات اسلامی این آمادگی را برای آموزش آن‌ها اعلام می‌دارد و باید خوبی‌ها را نشر دهیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی