اجتماعیفرهنگی

نماینده ولی‌فقیه در سپاه شهدای آذربایجان‌غربی مطرح کرد؛  برگزاری ۷۰۰ برنامه فرهنگی به مناسبت ایام دهه ولایت و امامت در آذربایجان‌غربی

نماینده ولی‌فقیه در سپاه شهدای آذربایجان‌غربی گفت: به مناسبت گرامیداشت ایام دهه ولایت و امامت ۷۰۰ برنامه فرهنگی و اجتماعی در سطح استان اجرا می شود.

به گزارش مجله خبری ایتوک، حجت‌الاسلام‌والمسلمین میثم فیاضی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک ایام دهه ولایت و امامت و اعیاد سعید قربان و غدیرخم اظهار کرد: موفقیت در عرصه‌های مختلف را مدیون امامان بزرگوار هستیم.

وی همچنین تاکید کرد: پیروی از آموزه‌های امامان و ارزش‌های دینی، نقش مهمی در پیشرفت و تعالی جامعه دارد.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه شهدای آذربایجان‌غربی افزود: حفظ و ترویج فرهنگ ولایت و امامت نه تنها وظیفه دینی، بلکه مسئولیت اجتماعی هر مسلمان است.

فیاضی بیان کرد: در سطح استان ۷۰۰ عنوان برنامه و دو هزار و ۵۰۰ زیر برنامه برگزار خواهد شد.

نوشته های مشابه

وی تاکید کرد که این برنامه‌ها با هدف ترویج فرهنگ ولایت و امامت و آشنایی بیشتر مردم با آموزه‌های دینی طراحی شده‌اند و حفظ و ترویج این ارزش‌ها نه تنها وظیفه دینی، بلکه مسئولیت اجتماعی هر مسلمان است.

او همچنین از برنامه‌های گسترده‌ای که در روز غدیر برگزار می‌شود، خبر داد و اظهار کرد: در سطح استان ۷۰۰ عنوان برنامه و ۲۵۰۰ زیر برنامه برگزار خواهد شد.

فیاضی از برپایی سفره علوی در روز عید غدیر خم خبر داد و تصریح کرد: در این روز یک میلیون غذای گرم توزیع خواهد شد که این اقدام به منظور بزرگداشت عید غدیرخم و ارائه خدمت به مردم صورت می‌گیرد.

وی افزود: در روز عید غدیرخم جهیزیه برای نوعروسان تأمین می‌شود و بسیج سازندگی در راستای محرومیت‌زدایی فعالیت‌های متعددی را انجام می‌دهد، همچنین، برای آشنایی کودکان با برنامه‌های غدیر، مسابقات نقاشی و محافل علمی با موضوع سوالاتی از نهج‌البلاغه برگزار خواهد شد.

فیاضی تاکید کرد: این برنامه‌ها با هدف ترویج فرهنگ ولایت و امامت و آشنایی بیشتر مردم با آموزه‌های دینی طراحی شده‌اند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: همکاری و مشارکت مردم در این برنامه‌ها، نه تنها موجب افزایش همبستگی اجتماعی می‌شود، بلکه به تقویت ارزش‌های اخلاقی و معنوی در جامعه کمک می‌کند، حفظ و ترویج این ارزش‌ها نه تنها وظیفه دینی، بلکه مسئولیت اجتماعی هر مسلمان است.

فیاضی خاطرنشان می‌شود؛ عید غدیر خم به عنوان یکی از بزرگترین اعیاد اسلامی، نقش مهمی در ایجاد وحدت و همبستگی میان مسلمانان ایفا می‌کند.

این عید، یادآور واقعه‌ای است که در آن پیامبر اسلام، حضرت علی (ع) را به عنوان جانشین خود معرفی کرد.

گرامیداشت این روز می‌تواند فرصتی برای تاکید بر ارزش‌های مشترک اسلامی و تقویت پیوندهای برادری و اتحاد میان مسلمانان باشد.

همچنین، برپایی مراسم‌هایی نظیر سفره علوی و توزیع غذای گرم می‌تواند نشان‌دهنده همبستگی و همکاری اجتماعی باشد.

انتهای خبر/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی