اقتصادیاقتصادیخودرو و حمل‌ و‌ نقلسفر

تامین روشنایی ٩ نقطه حادثه خیز از محورهای ارتباطی پر تردد در آذربایجان غربی

روشنایی ٩ نقطه حادثه خیز از محورهای ارتباطی پر تردد با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد تومان در آذربایجان غربی تامین شد.

به گزارش مجله خبری تحلیلی ایتوک، جعفر صادقی پور اظهار کرد: تامین روشنایی در محورهای ارتباطی به ویژه نقاط حادثه خیز اهمیت بسزایی در افزایش سطح دید رانندگان،  کاهش حوادث ترافیکی و خسارتهای ناشی از تصادفات دارد.

او افزود: به همین منظور طرح تامین روشنایی نقطه ای در ٩ نقطه از محورهای پر تردد شهرستان های تکاب، شاهین دژ و سلماس در حال اجرا می باشد.

صادقی پور خاطر نشان شد: برای اجرای طرح روشنایی نقطه ای مذکور بالغ بر ٢ میلیارد و ٣٠٠ میلیون تومان اعتبار اختصاص یافته که درحال حاضر عملیات اجرایی این پروژه از ٧٠ درصد پیشرفت برخوردار است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی در ادامه به انعقاد قرارداد بازسازی و ارتقا سیستم روشنایی گردنه زمزیران، بطول ١۵ کیلومتر اشاره کرد و اظهار داشت: برای این پروژه بالغ بر ١۶ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.هم اینک ١٠ کیلومتر از آن آماده بهره برداری می باشد.

صادقی پور همچنین از اتمام بازسازی و اورهال ٢٧ کیلومتر سیستم روشنایی گردنه قوشچی و جاده سنتو خبر داد که با اعتباری بالغ بر ٨ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به اتمام رسیده و آماده بهره برداری می باشد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی در رابطه با آمادگی برای طرح اربعین حسینی و ایمن سازی کریدورهای منتهی به مرز تمرچین نیز اظهار کرد: در این مسیر سیستم روشنایی ١٠ کیلومتر از پروژه با اعتباری بالغ بر ١٧ میلیارد تومان اجرا و آماده بهره برداری شده است.

او اضافه کرد: در کریدورهای منتهی به مرز تمرچین ٨ هزار و ٣۶٢ عدد تابلو علائم کامپوزیتی، تابلوهای اطلاعاتی و انتظامی نصب شده است همچنین به منظور ایمن سازی کریدورها چراغ‌های چشمک زن برقی و خورشیدی نصب شده است.

صادقی پور در خاتمه بیان کرد: نیوجرسی مفصلی بتنی به طول ۵.۲۳ کیلومتر در سطح محورهای ارتباطی آذربایجان‌غربی به ترتیب اولویت در جاده های منتهی به پایانه مرزی تمرچین، رازی، محور های گردنه شهرستان های مختلف از جمله ارومیه، سلماس و مهاباد تهیه و نصب شده است.

انتهای خبر/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی