مسکن

تحویل ۴۹۲۲ واحد به متقاضیان مسکن در آذربایجان غربی

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: به منظور تامین مسکن در طول سه سال گذشته، ۴۹۲۲ واحد مسکونی به متقاضیان تحویل داده شد.

به گزارش مجله خبری ایتوک، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی  امروز در نشست خبری اعضای شورای هماهنگی راه و شهرسازی با تشریح عملکرد دولت سیزدهم در طول سه سال گذشته ضمن اشاره به تلاش‌های گسترده دولت سیزدهم در تامین مسکن گفت: به منظور انجام تعهدات دولت در راستای تامین مسکن در طول سه سال گذشته، ۴ هزار و ۹۲۲ واحد مسکونی به متقاضیان تحویل داده شد.

رسول عطایی در زمینه مدیریت و ثبت اسناد اراضی و املاک نیز اظهار کرد: در سه سال گذشته، تعداد ۷ هزار و ۶۵۱ مورد اسناد دفترچه‌ای به اسناد تک‌برگی تبدیل شده‌اند که این اقدام به منظور افزایش دقت و شفافیت در ثبت اسناد ملکی صورت گرفته است و نشان‌دهنده تعهد دولت به بهبود سیستم‌های ثبت و نگهداری اسناد است.

وی تصریح کرد: همچنین، تعداد ۸ هزار و ۱۳۹ مورد تحصیل اراضی ملی و موات داخل حریم شهری نیز انجام شده است که این امر نیز نشان‌دهنده برنامه‌های دولت برای حفظ و استفاده بهینه از اراضی ملی و جلوگیری از تصرفات غیرقانونی است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی تصریح کرد: در طول سه سال گذشته، تعداد ۲۵ هزار و ۱۹۱ مورد اسناد مالکیت اراضی ملی و موات داخل محدوده شهری اخذ شده است که این اقدام به منظور تقویت مالکیت دولت بر این اراضی و بهبود مدیریت و نظارت بر آنها انجام شده است.

عطایی افزود: همچنین در این مدت ۳ هزار و ۷۸۶:مورد اراضی تصرفی شناسایی شده‌اند و اقدامات لازم برای رفع تصرف آنها در حال انجام است، این تلاش‌ها نشان‌دهنده تعهد دولت به حفظ حقوق دولتی و مقابله با تصرفات غیرمجاز است.

عطایی به واگذاری ۱٠۴ هزار مترمربع اراضی غیرمسکونی برای اجرای طرح‌های گسترش خدمات عمومی اشاره کرد و بیان داشت: این واگذاری‌ها به منظور توسعه خدمات عمومی و بهبود زیرساخت‌های شهری انجام شده است که این اقدامات نشان‌دهنده تلاش دولت برای بهبود کیفیت زندگی شهروندان و توسعه خدمات عمومی در استان است.

وی گفت: در طول سه سال گذشته، ۵۴۸ قطعه زمین مسکونی به خانواده‌های شهدا واگذار شده است این اقدام به منظور تکریم و حمایت از خانواده‌های شهدا و فراهم کردن مسکن مناسب برای آنان انجام شده است و علاوه بر آن، در این مدت ۸۱۶ پرونده حقوقی در استان تعیین تکلیف شده است که نشان‌دهنده تلاش دولت سیزدهم برای حل و فصل مشکلات حقوقی مربوط به اراضی و املاک بود.

عطای با بیان اینکه در طول سه سال گذشته، ۴ هزار و ۹۲۲ واحد مسکونی به متقاضیان تحویل داده شده است، افزود: در راستای کمک به آماده‌سازی و تکمیل مسکن مهر، از محل یارانه‌های بخش مسکن بالغ بر ۴٠٠ میلیارد ریال، اسناد خزانه اسلامی به میزان ۴۵ میلیارد ریال، از محل اعتبارات سازمان ملی زمین و مسکن ۶٠ میلیارد ریال، از محل اعتبارات صندوق ملی مسکن ۲ هزار و ۹۷۷ میلیارد ریال و قیر رایگان به ارزش ۵۲٠ میلیارد ریال تخصیص داده شده است.

وی تصریح کرد: در راستای جهش تولید مسکن و به منظور شروع عملیات اجرایی ساخت سایت‌های احصا شده ملی مسکن، تاکنون در سطح استان نسبت به طرح تفصیلی، تفکیکی و آماده‌سازی اراضی مربوطه به مساحت بالغ بر یک هزار و ۶۹۵ هکتار زمین اقدام شده است، این اراضی براساس میزان متقاضیان تحویل داده شده‌اند و نشان‌دهنده تعهد دولت به افزایش تولید مسکن و تامین نیاز‌های مسکونی شهروندان است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی بیان کرد: در راستای تکمیل معابر دسترسی طرح‌های حمایتی مسکن سه هزار و ۷۴۸ تن قیر به سایت‌های مساکن مهر به شهرداری‌های استان تخصیص داده شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی