حوادثخودروسلامت

مصدومیت ۱۶ نفر در جاده‌های آذربایجان‌غربی در اثر تصادف

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌غربی گفت: ۱۶ نفر در سه تصادف محورهای، ارومیه -سرو، ارومیه -سلماس و ارومیه-سلماس مصدوم شدند.

حمید محبوبی در گفتگو با خبرنگار مجله خبری تحلیلی ایتوک، اظهار کرد: ساعت ۱۵:۲۰ روز پنجشنبه ۹ آذر ماه ۱۴۰۲؛ در محور اورمیه به سرو دو دستگاه پژو ۴۰۵ با یکدیگر برخورد کردند.

وی تصریح کرد: نجاتگران هلال‌احمر پایگاه امداد و نجات سرو شهرستان ارومیه و واکنش سریع استان بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌غربی اظهار کرد: این حادثه ۹ مصدوم داشت که مصدومین پس از انجام اقدامات پیش بیمارستانی به مرکز درمانی انتقال داده شدند.

وی بیان کرد: در حادثه‌ای دیگر ساعت ۱۵:۰۰ همان روز خودروهای پیکان و سمند در محور ارومیه -سلماس (روبروی کارخانه سیمان ) باهم برخورد کردند و نجاتگران پایگاه امداد ونجات قوشچی ارومیه به یاری دو مصدوم حادثه دیده این تصادف شتافتند.

محبوبی افزود: همچنین در حادثه دیگری در همان روز و همان محور (ارومیه-سلماس، نرسیده به روستای امام کندی) در ساعت ۱۲:۲۰ خودروی پژو ۲۰۶ واژگون شد که در این حادثه نیز نجاتگران پایگاه امداد و نجات قوشچی ارومیه با حضور در محل حادثه به پنج مصدوم این تصادف یاری رساندند.

وی افزود: به هموطنان توصیه می‌کنم قبل از تردد در مسیرها استراحت کافی داشته باشند و در طول سفر حتما در توقفگاه‌های مناسب توقف کرده و استراحت کنند تا شاهد واژگونی کمتر خودروها باشیم.

محبوبی خاطرنشان کرد: با پرهیز از تخلفات حادثه‌ساز به‌خصوص سرعت غیرمجاز در بزرگراه‌ها، راه‌های اصلی و فرعی با اجتناب از سبقت‌های غیرمجاز و تجاوز به چپ و انحراف به چپ به خصوص در راه‌های دوطرفه و همچنین استفاده از کمربند ایمنی برای راننده و سرنشین آن، درصد وقوع تصادف و تلفات جانی را به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

محروبی با بیان اینکه استفاده از تلفن همراه حین رانندگی سبب عدم توجه به جلو و ایجاد حادثه می‌شود، ادامه داد: رانندگان حتما در زمان رانندگی این موضوع مهم را مد نظر قرار دهند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی