رفاه و خدمات اجتماعی

جشنواره رسانه‌ای پارک علم و فناوری برگزار می‌شود

جشنواره رسانه‌ای پارک علم و فناوری

به گزارش مجله خبری ایتوک، جواد نوری نیا در نشست خبری با اصحاب رسانه که روز دوشنبه ۲۴ مهرماه در سالن جلسات پارک علم و فناوری برگزار شد، اظهار کرد: جشنواره رسانه‌ای باهدف معرفی بیشتر پارک علم و فناوری و ظرفیت‌های آن برای استفاده را بیش‌ازپیش جوانان، جشنواره پارک علم و فناوری در قاب رسانه را برگزار می‌کنیم.

وی افزود: در یک سال گذشته به این نتیجه رسیده‌ایم که افراد مختلف از ظرفیت‌های پارک علم و فناوری غافل مانده و پتانسیل‌های پارک و علم فناوری به‌اندازه کافی شناخته نشده و این جشنواره به‌این‌علت برگزاری می‌شود، تا ایده‌های افراد به رشد و شکوفایی برسد؛ بنابراین رسانه‌ای‌تر شدن ظرفیت‌های پارک می‌تواند دراین‌خصوص کمک‌حال باشد.

نوری نیا با بیان اینکه جشنواره رسانه‌ای در هفت محور برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: این محورها شامل مردمی‌سازی و بومی‌سازی فناوری و نوآوری در استان، نقش پارک علم و فناوری در اقتصاد دانش‌بنیان، اقتصاد مقاومتی، اشتغال‌آفرینی، افزایش تولیدات و صادرات فناور محور و همچنین برونداد ایده تا عمل خواهد بود.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی گزارش، یادداشت، مقاله، مصاحبه، خبر، چندرسانه‌ای و بخش ویژه دانشجویی را قالب‌های این جشنواره رسانه‌ای اعلام کرد و گفت: آثار منتشر شده در بازه‌ی زمانی اول دی‌ماه ۱۴۰۱ تا پایان آبان‌ماه ۱۴۰۲ می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند و آخرین‌مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره نیز تا دهم آذرماه ۱۴۰۲ در نظر گرفته شده است.

وی با بیان هر شرکت‌کننده می‌تواند سه اثر در سه قالب این جشنواره را به دبیرخانه ارسال کند، اظهار کرد: جوایز در نظر گرفته شده برای نفرات برتر این جشنواره، در حد بسیار خوبی است که می‌تواند انگیزه مضاعفی برای علاقه‌مندان جهت رکت در این جشنواره ایجاد کند.

نوری نیا با تأکید بر اینکه رسانه‌ها سوای جوایز، این جشنواره را به‌عنوان یک مسئولیت اجتماعی نگاه کنند، افزود: دانشجو یا فارغ‌التحصیلانی هستند که به دنبال فضایی برای بروز استعدادهای خود هستند؛ پارک این ظرفیت را دارد که امکانات لازم را در اختیار متقاضیان قرار دهد تا در راستای عملی‌کردن ایده‌های خود بهره‌برداری کنند.

این مقام مسئول افزود: محورهای این جشنواره شامل، مردمی‌سازی و بومی‌سازی فناوری و نوآوری در استان، تولید محتوای رسانه‌ای به‌منظور تقویت اقتصاددانش بنیان، نقش پارک علم و فناوری در اشتغال آفرینی، پارک بسترساز رشد اقتصادی، نقش پارک در افزایش تولیدات فناور محور است.

انتهای خبر/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی