اجتماعی

راه اندازی طرح اپلیکیشن « تام » با هدف هوشمندسازی تفکیک از مبدا پسماندهای خشک در شهرستان ارومیه

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه از راه اندازی طرح اپلیکیشن « تام » با هدف هوشمندسازی تفکیک پسماند از مبدا خبر داد.

هادی بصاری در گفتگو با خبرنگار مجله خبری ایتوک، میزان پسماند خانگی تولیدی در شهر ارومیه را ۶۵۰ تن عنوان کرد و اظهار داشت: ۷۵ درصد از کل پسماندهای تولیدی شامل زباله‌های خشک و مابقی شامل زباله های تر می باشد.

او کاهش هزینه‌های مدیریت پسماند اعم از جمع‌آوری، حمل‌ونقل و دیگر مراحل مدیریتی پسماند را از مزیت های جداسازی پسماندهای خشک برشمرد و گفت: طرح هوشمند سازی تفکیک از مبدا با نام اپلیکیشن «تام» در راستای حفظ و حمایت از سلامت محیط زیست و آسایش مردم، شیوه جمع آوری بازیافت در شهر ارومیه که به سمت هوشمندسازی در حال حرکت است؛ اجرا می شود.

بصاری ادامه داد: شهروندان ارومیه می‌توانند از طریق سامانه تام که قابلیت نصب بر روی گوشی های اندروید و هم ios را دارد، برای جمع آوری پسماندهای خشک منازلشان اقدام کنند.

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه خاطر نشان شد: اپلیکیشن تام هم اکنون در دسترس شهروندان ارومیه قرار دارد و شهروندان پس از جمع آوری پسماندهای خشک، برای تحویل آنلاین می‌توانند وارد اپلیکیشن شوند؛ خودروهای ویژه در ساعتی که توسط خود شهروند تعیین شده به درب منزل مراجعه می‌کنند و بعد از دریافت پسماندهای خشک هزینه مربوطه به کیف پول شهروند در اپلیکشین تام واریز می‌ شود.

به گفته بصاری استان آذربایجان غربی جزء استانهای پیشرو در اجرای طرح اپلیکیشن تام می باشد.

او با اظهار اینکه طرح اپلیکیشن تام در مناطق شهری و روستایی واقع در محدوده قانونی شهر اجرا می شود؛ گفت : از ابتدای اجرای طرح تا کنون بیش از یک هزار و ۵۰۰ مورد اپلیکیشن نصب شده است.

گفتنی است: در این اپلیکیشن علاوه بر گزینه استعلام قیمت پسماندهای خشک، گزینه های دیگری از جمله خرید شارژ و اینترنت، نیکوکاری، پرداخت قبض و … وجود دارد که شهروندان می توانند استفاده کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی