اجتماعی

رنجش عابران از معضل سد معبر در ارومیه / پیاده‌روها در قرق مغازه‌داران است

سدمعبر معضل لاینحل در ارومیه

به گزارش مجله خبری ایتوک، سدمعبر برخی از اصناف و مغازه‌داران به‌ویژه فعالان در حوزه صنعتگری، سوپرمارکت‌ها، مبل‌فروشان و پوشاک‌فروشان معضلی جدی به شمار می‌رود که شهروندان ارومیه‌ای روزانه با آن مواجه هستند.

با وجود وعده‌های مسئولین شهری، پدیده سد معبر در ارومیه، نه‌تنها از بین نرفته؛ بلکه روزبه‌روز بر تعداد سدمعبرکنندگان نیز اضافه شده است که در شأن مردم ارومیه نمی‌باشد.

علی‌رغم وعده‌هایی که چندین سال است از سوی مسئولان مدیریت شهری در جهت ساماندهی و جمع‌آوری دست‌فروشان مطرح شده است، معضل سد معبر، همچنان گریبان‌گیر شهروندان ارومیه‌ای است.

قرق پیاده‌روها توسط صنعتگران در خیابان ابوذر

معصومه فیروزآبادی از ساکنان خیابان ابوذر ارومیه با ابراز گلایه از قرق پیاده‌روها توسط صنعتگران گفت: تجاوز مغازه‌داران به پیاده‌روها و معابر شهری تبدیل به یک معضل لاینحل شده است.

وی تصریح کرد: وجود صنعتگران در این خیابان، باعث شده در امر عبور و مرور شهروندان از پیاده‌رو و پارک خودروها اختلال ایجاد شود و با وجود پیگیری‌ها هیچ‌کدام از مسئولان قصد رسیدگی به این موضوع را ندارند.

تعداد سد معبرکنندگان روز به روز زیادتر می‌شود

فاطمه وجدی از دیگر شهروند ارومیه‌ای که ساکن خیابان امیراحمدی است، در گفتگو با خبرنگار ایتوک، اظهار کرد: مشکل اساسی ما سد معبر توسط  درب و پنجره‌سازانی است که متأسفانه چندین بار تذکر داده و بارهاوبارها اطلاع‌رسانی کرده و شکایت‌نامه نیز تنظیم کرده‌ایم؛ اما هیچ‌گونه رسیدگی و پیگیری را شاهد نبوده‌ایم.

این شهروند افزود: معضل سدمعبر با گذر زمان بیشتر شده و فروشندگان و کسبه بدون هیچ‌گونه نگرانی از تخلف انجام‌گرفته شده همچنان به کار خود ادامه می‌دهند.

وی تصریح کرد: این نارضایتی‌های شهروندان، از پایمال‌شدن حقشان است که برای قدم‌زدن در شهر نمی‌توانند از پیاده‌روها عبور کنند و مجبور می‌شوند از خیابان رد شوند که به‌مراتب خطرات زیادی هم از لحاظ جانی و هم مالی تهدیدشان می‌کند.

مسئولان توجهی به موضوع سدمعبر ندارند و باید شاهد بی‌تدبیری باشیم

محدثه ثانی ساکن خیابان آهندوست در ادامه عنوان کرد: پیاده‌روها و معابر اصلی و فرعی در خیابان آهندوست در احاطه لاستیک‌فروشان است و این اقدام ناشایست هم باعث ایجاد مزاحمت برای سایر شهروندان شده و هم احتمال خطر تصادف بالا می‌رود.

ثانی عنوان کرد: مسئولان شهری توجه خاصی به این مشکلات ندارند و همچنان باید شاهد این بی‌تدبیری فروشندگان باشیم.

وی بیان کرد: عدم رسیدگی مسئولان مربوطه باعث شده تا متخلفان با خیال راحت‌تری به کار خود ادامه دهند و نگران هیچ‌گونه جریمه نباشند و سد معبر همچنان لاینحل باقی‌مانده بماند.

انتهای خبر/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی