اقتصادی

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی: اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام روستایی باید در اولویت باشد

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: اتمام پروژه‌های نیمه‌ تمام روستایی امر بسیار مهمی است و باید در اولویت‌های مسئولان قرار بگیرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید سلمان ذاکر در گفتگو با خبرنگار مجله خبری ایتوک، با بیان اینکه اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام از جمله طرح‌های گازرسانی و برق به مناطق محروم و روستاهای صعب‌العبور باید از اولویت‌های اصلی و اساسی مسئولان باشد، اظهار کرد: در بیشتر روستاها پیشرفت پروژه‌های عمرانی به 40 درصد هم نمی‌رسد و در برخی روستاها طرح‌های عمرانی پیشرفت 100 درصدی داشته‌اند.

وی تصریح کرد: اتمام پروژه‌های نمیه‌تمام روستایی امربسیار مهمی است و باید در اولویت‌های مسئولان قرار بگیرد چراکه اجرای طرح‌های عمرانی و اشتغالزایی در روستاها می‌تواند در جهت توقف مهاجرت روستاییان به شهرها نقش بسیار مهمی را ایفا كند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه، هیچ روستایی در کشور نباید بدون اتصال به شبکه گاز باشد، عنوان کرد: وضعیت برخی روستاها در کشور از نبود گاز طبیعی و آب شرب سالم بسیار ناگوار است و با مشکلات بسیاری رو به رو هستند، امکانات آنچنانی در آن روستا وجود ندارد و فرزندانشان در بدترین شرایط رفاهی زندگی می‌کنند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر حدود 30 میلیارد تومان برای پروژه‌های گازرسانی و آبرسانی مناطق محروم و صعب‌العبور اختصاص یافته است، این مبلغ باید به روستاهایی که گازرسانی نشده یا طرح‌های نمیه‌‎تمام دارند اختصاص یابد.

ذاکر با بیان اینکه ایجاد نظام اداری صحیح وظیفه حاکمیت است، بیان کرد: مردم نباید چوب کم‌کاری مسئولان بخورند، اگر مردم از نعمت آب، برق، گاز بهره‌مند نشوند دچار تخلف از جمله سرقت انرژی می‌شوند‌.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: سرقت انرژی از مهم‌ترین چالش‌های فراروی در مناطق روستایی و محروم است که اگر به این مناطق خدمات گاز، برق و یا آب‌شرب ارائه ندهیم، برای بهره‌مندی از این خدمات اقدام به انعشاب غیرمجاز می‌کنند.

وی تصریح کرد: اگر به این مناطق که انشعاب غیرمجاز دارند کنتور ندهیم درواقع قلک دولت در آنجا فعال نمی‌شود و بخشی از سرمایه ملی سرقت می‌شود و هدر می‌رود و باید بپذیریم که کنتور حتماً نصب شود.

انتهای خبر/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی