اجتماعیفرهنگی

مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی در آذربایجان غربی با شعار قصه‌ای برای لبخند آغاز شد.

آغاز جشنواره بین المللی قصه گویی در آذربایجان غربی

ارومیه_ مجله خبری تحلیلی ایتوک، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی در مراسم آغاز جشنواره بین المللی قصه گویی اظهار کرد: مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی امسال با شعار “با قصه لبخند بسازیم” در سه بخش مدرن و کلاسیک، آئینی سنتی و زبان اشاره با شرکت ۳۷ اثر برگزار می‌شود و مرحله استانی از امروز به مدت دو روز برگزار می‌شود.

زهرا آبسوران با بیان اینکه این تعداد آثار از بین ۲۰۵ اثر ارسالی انتخاب شده اند، جایزه سردار سلیمانی و جایزه لبخند را دو جایزه ویژه این جشنواره عنوان کرد و افزود: محور‌های پنجمین دوره جشنواره قصه‌گویی امسال، قصه‌های قرآنی دینی و مذهبی، قصه‌های علمی، روایت قصه‌های کارآفرینان، قصه‌های نام آوران و بخش آزاد است.

«کودکان غزه» بخشی از جشنواره قصه‌گویی آذربایجان غربی است

این مقام مسئول می‌گوید: سه اثر در بخش مدرن و کلاسیک، سه اثر در بخش آئینی سنتی و یک اثر در زبان اشاره، یک اثر در بخش پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها و در هر کدام از بخش‌های لبخند، غزه و سردار سلیمانی نیز یک اثر برگزیده خواهد شد.

وی اضافه کرد: جشنواره قصه‌گویی امسال در گروه‌های سنی نوجوانان ۱۸-۱۲ سال، بزرگتر از ۱۸ سال و گروه سنی پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها برگزار می‌شود.

نوشته های مشابه

مدیرکل کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی آبسوران با بیان اینکه در این دوره از جشنواره مرحله منطقه‌ای حذف و منتخبین استانی مستقیم به مرحله ملی راه پیدا می‌کنند اظهار کرد: فاصله زمانی قصه‌ها برای جشنواره قصه گویی، ۵ تا ۱۲ دقیقه اعلام شده است.

وی افزود: طی سال گذشته یک نفر از شرکت‌کنندگان استان آذربایجان‌غربی در جشنواره قصه‌گویی به مرحله بین الملل راه پیدا کرد و به عنوان برگزیده بخش بین الملل دست یافت.

مرحله ملی و بین المللی بیست و پنجمین جشنواره قصه گویی هم زمان با شب یلدا در اواخر آذرماه برگزار می‌شود

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی