انتخاباتسیاسیفرهنگیمجلس

دشمنان به دنبال کاهش مشارکت مردم در انتخابات هستند

امام‌جمعه ارومیه گفت: دشمنان با تمام تلاش و امکانات به میدان آمده اند که مشارکت مردم را در انتخابات کم کنند.

به گزارش مجله خبری تحلیلی ایتوک، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی قریشی امروز در خطبه‌های نمازجمعه ارومیه که در مصلی بزرگ ارومیه برگزار شد با اشاره به ۱۶ آذر روز دانشجو اظهار کرد: دانشجویان آگاه و بابصیرت و ضداستکباری و مطالبه‌گر، امروز یکی از اقشاری هستند که منویات رهبری را با جدیت دنبال می‌کنند.

وی افزود: استکبارستیزی، استقلال‌طلبی و عدالت‌خواهی از ویژگی‌های جنبش دانشجویی است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام‌جمعه ارومیه، با بیان اینکه، در حال حاضر بیشترین تلاش دشمن این است مردم در انتخابات شرکت نکنند، گفت: دشمن با تمام تلاش و امکانات به میدان آمده است که مشارکت مردم را در انتخابات کم کند؛ بنابراین انتظار می‌رود همه ما با آگاهی افراد شایسته را انتخاب کنیم.

وی با بیان اینکه، انتخاب نمایندگان مجلس نشان از درک و فهم افراد جامعه است، گفت: دشمنان خیرخواه ملت ایران نیستند و با فشارهای بین‌المللی گسترده و از طریق رسانه‌های غربی و عربی به دنبال کم‌کردن مشارکت مردم در انتخابات هستند.

قریشی با اشاره به‌روز مجلس و شهادت آیت‌الله مدرس خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس باید شهید مدرس را الگوی خود قرار دهند و همانند این عالم، دلسوز، متدین، شجاع و کارآمد باشند و بر ما نیز لازم است افرادی شایسته و کارآمد را برای کرسی نمایندگی مجلس انتخاب کنیم.

وی با بیان اینکه مسئولان باید برای برطرف‌کردن مشکلات مردم چاره‌اندیشی کنند، عنوان کرد: کمبود مرغ و برخی مایحتاج زندگی مردم در بازار از مدیران قابل‌قبول نیست، چرا مدیران این وضع و کمبود را پیش‌بینی نکرده و تدابیری برای حل کمبود مرغ نیندیشیده و با واردات یا ذخیره‌سازی به وظیفه خود عمل نکردند.

وی تصریح کرد: باتوجه‌به نزدیک‌شدن به ایام عید نوروز، از مسئولان درخواست می‌کنیم در تأمین کالا و مایحتاج ضروری مردم تلاش شبانه‌روزی کنند و نظارت‌های خود را در بحث احتکار کالاهای ضروری مردم بیشتر کنند و نگذارند این کمبودها مردم را با مشکل مواجه کرده و به آنها صدمه بزند.

امام‌جمعه ارومیه با بیان اینکه وظیفه بسیجیان حفظ کشور از تمام مشکلات و خطرات و مقابله با آنها است، تصریح کرد: بسیج در صحنه‌های مختلف ارزش خود را به نمایش گذاشته و یکی از پایه‌های مهم قدرت یک کشور است؛ بنابراین پرهیز از دوقطبی بودن و توکل بر خدا از خصوصیات و ویژگی بسیجیان است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی