اجتماعیپلیس و انتظامیحوادث

۷ نفر فوتی و مصدوم در تصادفات جاده‌ای آذربایجان‌غربی

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌غربی گفت: در شبانه روز گذشته هفت نفر از هم‌استانی‌ها بر اثر تصادف مصدوم و فوت شده‌اند.

حمید محبوبی در گفتگو با خبرنگار مجله خبری تحلیلی ایتوک، با اشاره به تصادف امروز که در جاده مهاباد به ارومیه اتفاق افتاد، تصریح کرد: ساعت ۱۰:۴۱ روز یکشنبه ۱۷ دی‌ماه ۱۴۰۲، در جاده مهاباد به ارومیه یک دستگاه ولوو ۱۰ چرخ با پژو ۴۰۵ تصادف کرد.

وی تصریح کرد: نجاتگران هلال‌احمر پایگاه امداد و نجات سه راهی دارلک مهاباد بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان آذربایجان‌غربی بیان کرد: این حادثه دو فوتی داشت که بعد از رهاسازی، فوتی‌های حادثه تحویل مراجع ذی‌صلاح شدند.

لغزندگی زمین باعت مصدومیت ۵ نفر شد

محبوبی در ادامه به تصادف روز گذشته در استان اشاره کرد و گفت: ساعت ۷:۱۰ روز یکشنبه ماه ۱۴۰۲؛ در محور اشنویه به ارومیه نرسیده به روستای ترسبلاغ خودروی پراید و تیبا با هم برخورد و این حادثه پنج مصدوم برجای گذاشت.

وی علت تصادف را لغزندگی زمین دانست و گفت: نجاتگران پایگاه امداد و‌ نجات عین الروم اشنویه بلافاصله به محل اعزام شدند و بعد از انجام اقدامات پیش بیمارستانی، مصدومین به مرکز درمانی انتقال یافتند.

محبوبی با تاکید بر اینکه رانندگان باید مجهز به تجهیزات زمستانی باشند، خاطرنشان کرد: با توجه به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر بارش برف و باران در استان، رانندگان برای تردد در محور‌های کوهستانی، حتما مجهز به تجهیزات زمستانی باشند.

وی به مردم توصیه کرد از سفر‌های غیرضروری خودداری کنند و در صورت سفر، تجهیزات زمستانی از جمله غذا و پوشاک گرم و زنجیر چرخ حتما به همراه داشته باشند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان آذربایجان‌غربی تصریح کرد: اگر رانندگان قصد خارج شدن از شهر و استان را دارند، حتماً خودروی خود را بازدید و از ایمن بودن تجهیزات اطمینان حاصل کنند.

محبوبی افزود: با توجه به لغزنده بودن سطح جاده‌ها در مواقع بارندگی رانندگان از سرعت غیرمجاز و حرکات مخاطره‌آمیز خودداری کنند.

انتهای خبر/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی