داغ ترین

نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس در ارومیه آغاز به کار کرد 

نمایشگاه هفته دفاع مقدس

جلال‌الدین اعظمی در گفتگو با خبرنگار مجله خبری ایتوک، اظهار کرد: نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس با شبیه‌سازی بخشی‌هایی از عملیات‌های هشت سال دفاع مقدس و همچنین نمایش برخی ادوات نظامی از ۳۱ شهریور در محل ائللر باغی ارومیه با حضور مسئولان شهرستانی و استانی افتتاح شد.

وی تصریح کرد: این نمایشگاه از ۳۱ شهریور تا هفتم مهرماه هر روز از ساعت ۹ صبح تا ۱۳ و ۱۶ تا ساعت ۲۱ شب، میزبان اقشار مختلف مردم خواهد بود.

مسئول حفظ آثار و حفظ ارزش‌های دفاع مقدس سپاه آذربایجان غربی بیان کرد: این نمایشگاه دارای ۴۵ غرفه بوده و در آن آخرین دستاوردهای گروه‌های نظامی از جمله سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و سایر نهادهایی که در دفاع مقدس نقش داشتند؛ مانند جمعیت هلال‌احمر، علوم پزشکی به نمایش گذاشته شده است.

وی تصریح کرد: این نمایشگاه به‌منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آشنایی بیشتر جوانان با موضوع دوران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی برپا شده است.

اعظمی عنوان کرد: همچنین این نمایشگاه باهدف معرفی دستاوردها و توانمندهای پایگاه‌های مقاومت بسیج شهرستان در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی؛ عرضه و فروش تولیدات و محصولات اقتصاد مقاومتی راه‌اندازی شده است.

وی تصریح کرد: در این نمایشگاه برنامه‌های متنوع فرهنگی از جمله، نمایش خیابانی، اجرای سرود توسط جوانان و نوجوانان دهه هشتادی و نودی و ورزش‌های بومی و محلی اجرا می‌شود.

گفتنی است؛ ۳۱ شهریور تا ۶ مهر هم‌زمان با سالروز آغاز هشت سال جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران، با عنوان هفته دفاع مقدس نام‌گذاری شده است.

آیین‌های گرامی داشت هفته دفاع مقدس هر سال از ۳۱ شهریورماه و هم‌زمان با سالروز آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران در سال ۱۳۵۹ در نقاط مختلف کشور آغاز می‌شود.

انتهای خبر/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی