اجتماعی

پرونده قتل در سردشت بسته شد

سازش پرونده قتل

ناصر عتباتی در گفتگو با مجله خبری ایتوک، اظهار کرد: در سال 1400 فردی باهویت (م – ع) مرتکب قتل فردی در سردشت شده بود که با در طی روند دادرسی حکم قصاص وی صادر و در آستانه اجرای حکم قرار داشت.

وی تصریح کرد: در راستای اصلاح ذات‌البین و سازش با تلاش دادستان عمومی و انقلاب سردشت، مسئولین زندان ارومیه و هسته‌های جهادی بخشایش اولیای دم از حق خود گذشته و با محکوم فرصت دوباره زندگی دادند.

رئیس‌کل دادگستری استان آذربایجان‌غربی با تقدیر از روحیه بخشنده اولیای دم، از این اقدام خداپسندانه که هفدهمین سازش پرونده قتل استان را رقم زد تقدیر کرد و گفت: اقداماتی ازاین‌قبیل موجب گسترش فرهنگ گذشت و صلح و سازش بین مردم می‌شود و برکات زیادی دارد.

عتباتی با ابراز خرسندی از این سازش گفت: امسال این شانزدهمین سازش قصاص نفس استان است که رقم می‌خورد و نشان از روح بزرگ و بخشنده اولیای دم دارد.

وی با تقدیر از همه زحمت‌کشان عرصه صلح و سازش تأکید کرد: باید از هر فرصتی برای نهادینه‌کردن فرهنگ صلح و سازی در جامعه بهره برد.

عتباتی به آموزش مهارت‌های رفتاری بین مردم هم تأکید و کنترل خشم را مهم‌ترین مؤلفه در پیشگیری از جرایم خشن دانست و مردم را به خویشتن‌داری در مناسبت‌های اجتماعی دعوت کرد.

وی بیان کرد: همه مردم به خصوص جوانان در رفتارها و تصمیمات خود به دور از احساس و با عقل و آرامش عمل و از انجام کارهایی که عمری پشیمانی به همراه دارد، پرهیز کنند.

انتهای خبر/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی