اجتماعی

پیرانشهر با ۵۹ میلی‌متر، پربارش‌ترین شهر آذربایجان‌غربی

پیرانشهر پربارش‌ترین شهر آذربایجان‌غربی

سعید خلیلی در گفتگو با خبرنگار مجله خبری تحلیلی ایتوک، با بیان اینکه، پیرانشهر با ۵۹ میلی‌متر بارندگی پربارش‌ترین شهر استان در ۲۴ ساعت گذشته بود، اظهار کرد: شهرستان‌های اشنویه و سردشت نیز به ترتیب با ۴۰ و ۲۵ میلی‌متر بعد از پیرانشهر پربارش‌ترین شهر گزارش شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان آذربایجان‌غربی با بیان اینکه در ارومیه نیز در ۲۴ ساعت گذشته ۱۵ میلی‌متر بارندگی گزارش شده است، افزود: با خروج این سامانه بارشی، از امروز تا یکشنبه هفته آینده جوی آرام و پایدار در منطقه حاکم می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به خارج شدن سامانه بارشی از استان و استقرار جوی استان آرام، پدیده غالب مه صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود.

خلیلی بیان کرد: بخشی از فعالیت این سامانه بارشی به‌صورت وزش باد بود و در ۲۴ ساعت گذشته بیشترین سرعت وزش باد با ۷۴ کیلومتر بر ساعت در میاندوآب به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به اینکه از امروز شاهد کاهش تدریجی دمای هوا در بسیاری از مناطق خواهیم شد، گفت: در شبانه‌روز گذشته پلدشت با حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتی‌گراد، گرم‌ترین شهر و تکاب با حداقل دمای ۵ درجه زیر صفر سردترین شهر آذربایجان‌غربی بودند؛ در این مدت دمای هوا در ارومیه بین منفی چهار و ۱۰ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی