اقتصاد ایراناقتصاد و کسب و کاراقتصادیصنعت و معدن و تجارت

منطقه ویژه اقتصادی ارومیه – سِرُو، کلنگ‌زنی شد

همزمان با ششمین روز از دهه مبارک فجر و با حضور وزیر اقتصاد و دارایی، منطقه ویژه اقتصادی ارومیه - سرو کلنگ‌زنی شد.

به گزارش مجله خبری تحلیلی ایتوک، به مناسبت فرا رسیدن چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و همزمان با ششمین روز از دهه مبارک فجر در راستای ریل‌گذاری و اجرای درست سیاست‌های اقتصادی دولت در آذربایجان‌غربی، با حضور احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و دارایی و هیات همراه، منطقه ویژه اقتصادی ارومیه – سرو کلنگ‌زنی شد.

وزیر اقتصاد و دارایی، در حاشیه مراسم کلنگ زنی منطقه ویژه اقتصادی ارومیه-سرو اظهار کرد: این منطقه در ۲ زون، یکی در مرز سرو و دیگری در شهرک صنعتی فاز ۳ ارومیه اجرایی خواهد شد؛ برای راه اندازی این منطقه، ۴۲۰ هکتار زمین در مرز سرو و ۵۰۰ هکتار زمین در شهرک صنعتی شماره ۳ ارومیه در جاده سرو اختصاص یافته است.

خاندوزی ضمن تاکید بر سرعت در روند اجرای عملیات منطقه مذکور، گفت: براساس اعلام تعهد مسئول منطقه اقتصادی ارومیه-سرو، با ایجاد زیرساختها در این منطقه اقتصادی باید عملیات اجرایی را تا دهه فجر سال آینده به اتمام رسانده و اعلام کنند.

او با اظهار اینکه تدابیر تسریع شروع عملیات اجرایی و بهره برداری از ایکس ری نیز اتخاذ شده است؛ بیان کرد: با راه اندازی این منطقه زمینه اشتغال هزاران نفر از جوانان می تواند فراهم می شود و رونقی بی نظیر برای توسعه این منطقه و حتی استان همجوار آذربایجان شرقی ایجاد کند.

وزیر اقتصاد و دارایی در ادامه اظهار کرد: استقرار آذربایجان‌غربی در جوار مرز سرو و گمرک یکی از ظرفیتهای بسیار خوب برای استان می باشد که فرصت بی بدیلی برای شرکتهای تولیدی ایجاد خواهد کرد تا با استفاده از مزیت گمرک، عملیات ترانزیت با ترکیه به سهولت انجام شود.

به گزارش ایتوک، منطقه ویژه اقتصادی ارومیه – سرو به عنوان یکی از دروازه های مهم تجارت با کشور ترکیه در مساحتی هزار هکتاری، موقعیتی قابل توجه و منحصر به فرد دارد که می توان از این ظرفیت برای توسعه استان و همچنین ایجاد اشتغال پایدار و بومی بیش از پیش بهره برد.

سرو، یکی از مناطق مرزی ایران با ترکیه است که با توجه به نزدیکی به ۲ مرکز استان شامل ارومیه و تبریز ظرفیت های قابل توجهی برای تجارت داراست که این مرز ۵۵ کیلومتر با ارومیه فاصله دارد.

انتهای خبر/

 

????عملیات اجرایی منطقه ویژه اقتصادی سرو با حضور وزیر اقتصاد دارایی آغاز شد

 

????️ منطقه ویژه اقتصادی ارومیه – سرو در ۲ زون، یکی در مرز سرو و دیگری در شهرک صنعتی فاز ۳ ارومیه اجرایی خواهد شد؛ برای راه اندازی این منطقه، ۴۲۰ هکتار زمین در مرز سرو و ۵۰۰ هکتار زمین در شهرک صنعتی شماره ۳ ارومیه در جاده سرو تدارک دیده شده است

????️اختصاص معافیت مالیاتی در حوزه های اقتصادی و تجاری، امکان تردد خودرو در کل منطقه و وجود مرکزی برای تبادلات عمده تجاری با کشورهای هم مرز و اروپایی از جمله مزیت های قابل توجه این منطقه ویژه اقتصادی است.

????️با راه اندازی این منطقه که با توجه به تاکید وزیر اقتصاد ودارایی باید تا دهه فجر سال آینده عملیات اجرایی آن به پایان برسد زمینه اشتغال هزاران نفر از جوانان می تواند فراهم شده و رونقی بی نظیر برای توسعه این منطقه و استان و حتی استان همجوار، آذربایجان شرقی ایجاد کند

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی