شهری

کلنگ زنی و افتتاح ۳۴ طرح عمرانی در آذربایجان غربی

همزمان با دهه مبارک فجر ۳۴ طرح عمرانی در آذربایجان غربی کلنگ زنی و افتتاح می شود.

به گزارش مجله خبری تحلیلی ایتوک، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در آستانه آغاز دهه مبارک فجر در جمع اصحاب رسانه گفت: امسال به مناسبت فرا رسیدن چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مجموع ۳۴ پروژه در حوزه های مسکن، راهسازی و ساختمانهای دولتی با اعتباری بالغ بر ۲۶ هزار میلیارد ریال در استان همزمان با ایام الله دهه مبارکه فجر کلنگ زنی و افتتاح می شود.

محسن حمزه لویی افزود: از پروژه های مذکور در بخش مسکن ۷ پروژه با ۵ هزار و ۱۱۶ میلیارد ریال اعتبار افتتاح و ۶ پروژه با ۱۰ هزار و ۵۸۷ میلیارد ریال کلنگ زنی می شود که شامل اتمام و تحویل ۲۱۶ واحد مسکن مهر و ۲ هزار و ۶۰۰ واحد نهضت ملی مسکن است.

او اظهار کرد: همچنین در حوزه راهسازی ۱۳ پروژه با ۱۰ هزارو ۴۸۰ میلیارد ریال افتتاح، یک پروژه نیز با ۵ هزار ریال کلنگ زنی خواهد شد و ۷ پروژه نیز با ۵۳۸ میلیارد ریال اعتبار مربوط به افتتاح ساختمانهای دولتی می باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در بخش دیگر سخنان خود احداث آزاد راه ارومیه -تبریز را یکی از مهمترین موضوعاتی عنوان کرد که در دستور کار پیگیری اداره کل راه و شهرسازی استان قرار دارد.

حمزلو ادامه داد: در استان ۴۵۰ کیلومتر بزرگراه زیر بار ترافیک می باشد، ولی هنوز آزادراه نداریم؛ احداث آزادراه ارومیه – تبریز نخستین گام در بهره مندی از آزادراه می باشد و در تلاشیم با انتخاب پیمانکار جدید، زمینه بهرهمندی از این طرح مهم برای استان فراهم شود.

او همچنین اظهار کرد: در حال حاضر ۴۶۰ کیلومتر راه در آذربایجان غربی در دست اجرا بوده و ۳۷۰ کیلومتر نیز در دست مطالعه می باشد .

 

انتهای خبر/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی