اجتماعی

یادمان شهید بروجردی میزبان هزاران زائر از سراسر ایران+عکس

یادمان شهید بروجردی در نقده از ابتدای تیرماه تاکنون پذیرای بیش از ۳۴ هزار زائر بوده است.

به گزارش مجله خبری ایتوک، مسئول یادمان شهید بروجردی، در جریان بازدید خبرنگاران آذربایجان غربی از این مکان مقدس، اعلام کرد: یادمان شهید محمد بروجردی، که در ۸۰ کیلومتری مرز تمرچین و در نزدیکی شهرستان‌های نقده و مهاباد واقع شده، از ابتدای تیرماه تاکنون پذیرای بیش از ۳۴ هزار زائر بوده است.

 

یوسف گلشنی، ادامه داد: این زائران در قالب ۴۸۵ کاروان از ۲۰ استان کشور به این محل سفر کرده‌اند.

وی افزود: علاوه بر کاروان‌ها، بسیاری از زائران نیز به‌صورت انفرادی از نقاط مختلف ایران برای ادای احترام به مقام شامخ شهید بروجردی و شهدای دفاع مقدس به این یادمان آمده‌اند.

مسئول یادمان شهید بروجردی، ضمن قدردانی از حضور گسترده مردم، تأکید کرد: یادمان‌های شهدا نه تنها مکان‌هایی برای بزرگداشت رشادت‌ها و ایثارگری‌های شهدا هستند، بلکه محلی برای تجدید میثاق با آرمان‌های والای انقلاب اسلامی و ارزش‌های دینی و ملی ما محسوب می‌شوند.

وی یادآور شد که شهدای گرانقدر، از جمله شهید بروجردی، با نثار جان خود، امنیت و آرامش امروز کشور را تضمین کردند و این حضور گسترده نشان از عشق و احترام مردم ایران به مقام والای شهدا دارد.

 تبدیل پادگان شهید کاوه به مرکز راهیان نور

 

فرمانده سپاه مهاباد، در جریان بازدید خبرنگاران از پادگان شهید محمود کاوه گفت: این پادگان، به عنوان یادمان دوران دفاع مقدس و محل خدمت شهید کاوه ساخته شده، با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره این شهید والا مقام و همرزمانش، به‌صورت شب‌مانی پذیرای کاروان‌های راهیان نور از سراسر کشور است.

سرهنگ اکبر نوروزی ادامه داد:شهید محمود کاوه از فرماندهان برجسته دوران دفاع مقدس و فرمانده تیپ ۱۵۵ ویژه شهدا بود. این یادمان در نزدیکی شهرستان مهاباد قرار دارد.

نوروزی در ادامه با تأکید بر ضرورت بازسازی و ساماندهی بیشتر این یادمان گفت: محل خدمت سردار شهید کاوه، میعادگاه بزرگان دوران جنگ است و نیازمند حمایت بیشتر مسئولان استانی برای بازسازی است.

وی افزود :این منطقه با داشتن ۱۲ هزار شهید و ۲۴ هزار شهید مهاجر، جایگاه ویژه‌ای در تاریخ انقلاب اسلامی دارد و باید از این ظرفیت برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به خوبی استفاده شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی