پزشکی

۲۵۰۰ میلیارد تجهیزات پزشکی برای بیمارستان‌های آذربایجان غربی خریداری شد

خرید تجهیزات پزشکی برای مناطق محروم استان

ولی‌زاد در گفتگو با خبرنگار مجله خبری حرف رک؛ اظهار کرد: در دو سال اخیر دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تجهیزات پزشکی و بهداشتی برای بیمارستان‌های مناطق محروم استان خریداری شده است.

وی به تجهیزات خریداری شده به بیمارستان‌های مناطق مختلف و محروم استان، تصریح کرد: در دو سال اخیر دستگاه‌هایی شامل سی‌تی‌اسکن برای تکاب، سردشت و شاهین‌دژ خریداری شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان آذربایجان غربی بیان کرد: همچنین در این مدت دستگاه آنژیوگرافی پریفرال و اکو سونوی پرتابل برای بیمارستان‌های ارومیه، دستگاه‌های بیهوشی نیز برای بیمارستان شاهین‌دژ خریداری و اهدا شده است.

وی بیان کرد: در دوسال اخیر برای بیمارستان‌های شاهین‌دژ، سردشت، نقده، پلدشت و سردشت به ترتیب دستگاه‌هایی شامل بیهوشی، سونوگرافی، اکو سونوی پرتابل، رادیولوژی دیجیتال، اکسیژن‌ساز و ویدئو آندوسکوپ خریداری شده است.

ولی‌زاد همچنین به پروژه‌های کلنگ‌زنی شده در هفته دولت در مناطق مختلف استان به‌خصوص شهرستان چالدران اشاره کرد و گفت: پروژه مرکز خدمات سلامت ویژه با زیربنای ۸۵۰ مترمربع با اعتباری بالغ بر ۲۱۰ میلیارد ریال، پروژه پایگاه اورژانس جاده‌ای با زیربنای ۱۵۰ مترمربع و اعتبار ۳۵ میلیارد ریال و خانه بهداشت روستای مخور با زیربنای ۱۰۵ مترمربع و اعتبار ۳۰ میلیارد ریال کلنگ‌زنی شد.

ساختمان دانشکده علوم پزشکی شهرستان مهاباد امسال بعد از چند دهه بلاتکلیفی، به بهره‌برداری رسید

وی از ارتقای دانشکده پرستاری مهاباد به دانشکده علوم پزشکی خبر داده و افزود: از اولویت‌های دولت سیزدهم، آغاز فاز دوم تکمیل دانشکده علوم پزشکی مهاباد پس از تأمین منابع مالی موردنیاز است که تأثیر مهمی در توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی این شهرستان خواهد داشت.

ولی‌زاد همچنین با اشاره به برنامه‌ریزی برای ساخت بیمارستان 350 تختخوابی شهرستان مهاباد، خاطرنشان کرد: پروژه بیمارستان 96 تختخوابی تأمین اجتماعی مهاباد نیز در حال اجرا بوده و با تداوم روند کنونی در حوزه بهداشت و درمان استان، سرانه آذربایجان غربی در تأمین تخت بیمارستان، از میانگین کشوری بیشتر خواهد شد.

وی به احداث، توسعه و بازسازی پایگاه‌های بهداشتی در روستاهای پرجمعیت استان نیز اشاره کرده و افزود: تداوم احداث اورژانس‌های بین‌راهی و مراکز جامع سلامت و تجهیزات پزشکی، توزان سرانه حوزه بهداشت و درمان را در سطح آذربایجان غربی موجب خواهد شد.

انتهای خبر /

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی