شهری

خیابان ۱۷ شهریور ارومیه یکی از خیابان‌های مهم و مرکزی

خیابان ۱۷ شهریور ارومیه یکی از اصلی ترین خیابان‌ های ارومیه است. که در بالاترین قسمت در میدان جیران و از آنجا به بلوار هفت تیر به سمت شرق و بلوار ولی‌عصر به سمت غرب شهر ارومیه راه دارد. در پایین‌ترین قسمت نیز به میدان ۱۷ شهریور می‌رسد. و از آنجا به بلوار وحدت ارومیه به سمت جنوب و به خیابان مجاهد به سمت شمال راه دارد. همچنین به بلوار طالقانی نیز می‌پیوندد. بلوار 17 شهریور از محله‌های ترمینال (پرورش)، ولیعصر، صمدزاده (قرنطینه) و شورشورا ارومیه عبور می‌کند. با مجله خبری ایتوک همراه باشید.

یک نمایندگی فروشگاه قطعات ایران خودرو در سمت شرق خیابان ۱۷ شهریور قرار دارد. در صورتی که در حوالی این خیابان بودید و کار بانکی داشتید بانک صادرات در شمال شرقی میدان ۱۷ شهریور و همچنین شعبه بانک تجارت در میانه‌ی خیابان و پیاده‌روی سمت غرب واقع شده‌است.

همچنین خیابان شهید سلیمانی ارومیه یکی از خیابان های مهم این شهر می باشد. برای اطلاع بیشتر کلیک نمایید.

رو به روی بانک تجارت یک داروخانه با نام داروخانه دکتر علوی هم هست. بیمارستان سیدالشهدا که یکی از بیمارستان‌های اصلی شهر ارومیه و تخصصی قلب است نیز در این خیابان احداث شده و داروخانه شبانه روزی هم در محوطه‌ی بیمارستان هست. به جز بیمارستان سیدالشهدا، یک مرکز خدمات جامع سلامت هم کمی بالاتر از میدان ۱۷ شهریور واقع شده است.

پمپ بنزین

بنزین ماشین تان که در حال تمام شدن بود جایی بالاتر از بیمارستان، پمپ بنزین را می‌بینید و می‌توانید بنزین بزنید. کارواش رویال هم در نزدیکی همان پمپ بنزین وجود دارد و شست و شوی ماشین شما را انجام می‌دهد.

چندین اغذیه فروشی و نانوایی در طول این خیابان قرار دارد، مثل ساندویچی پاشایی کمی پایین‌تر از میدان جیران و فلافل تک که امتیاز متوسطی در گوگل دارد. غذاخوری ماهدیس هم کم و بیش فضایی خانوادگی فراهم کرده و جزو رستوران‌های محبوب محل محسوب می‌شود. در این حین اگر هوس جگر کبابی به دلتان افتاد رستوران جگر حسین کبابی در ضلع جنوب شزقی میدان ۱۷ شهریور میزبان شما خواهدبود.

آتلیه و استودیو عکاسی گلچهره یکی از بهترین آتلیه‌های عکاسی در شهر ارومیه است که اخیرا به خیابان ۱۷ شهریور نقل مکان کرده است.

کافه قهوه سید نیز در پیاده روی شرقی خیابان ۱۷ شهریور ارومیه میزبان کسانی است که میل به نوشیدنی گرم و قهوه دارند. بسیار بالاتر از این کافه و در نزدیکی میدان جیران، کافه بابک نیز همین میزبانی را از میهمانان خود به عمل می‌آورد.

مسجد مولی متقیان از مساجد شهر ارومیه است که در همین خیابان قرار دارد.

خیابان 17 شهریور

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی