اقتصادی

۲۰ هزار تن میوه برای شب عید آماده سازی می‌شود

رئیس سازمان مرکزی در خصوص موضوعاتی همچون عرضه و قیمت میوه در آستانه عید و عرضه خرما در ماه رمضان توضیحاتی ارائه کرد. ایوب فصاحت  در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه ایران، با بیان اینکه امسال حدود 20 هزار تن میوه در شب عید آماده توزیع است و به استان ها ارسال و در انبارها نگهداری شده است، اظهار کرد: در حال حاضر حدود 20 هزار تن میوه در شب عید توزیع می شود. وی گفت: بیش از 20 هزار تن ذخیره استراتژیک و ملی نیز داریم که در صورت نیاز می توانیم این ذخایر را برای تنظیم قطعی بازار ارسال کنیم.

با اخبار اقتصادی مجله خبری ایتوک همراه باشید.

وی افزود: امسال رئیس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی بر تثبیت قیمت کالاها در ایام عید و ماه مبارک رمضان تاکید ویژه داشتند. ستادی در وزارت جهاد برای رصد این مسائل تشکیل شده است. سازمان تعاون روستایی یکی از اعضای آن ستاد است که در تنظیم میوه های شب عید و ماه مبارک رمضان تلاش خود را کرده است.

رئیس سازمان تعاون روستایی در ادامه گفت: برای ماه رمضان حدود 900 تن خرما تهیه کردیم. حدود 500 تن ذخیره خرما تهیه شده است که در صورت نیاز می توانیم آن را به نقاط مختلف ارسال کنیم و در نهایت برای ساماندهی بازار میوه شب عید و خرمای ماه رمضان با قیمت مناسب مشکلی نخواهیم داشت. قیمت هایی که در حال حاضر در بازار مشاهده می شود به هیچ وجه افزایش نخواهد یافت. ما خرما را حداقل 15 درصد زیر قیمت بازار عرضه خواهیم کرد.

وی همچنین افزود: معمولاً تنظیم بازار عرضه میوه در سه روز پایانی سال صورت می گیرد و بیشترین عرضه در دو روز پایانی سال است. فقط سیب و پرتقال است. وی با شیوایی گفت: اگر امسال احساس نیاز کنیم و افزایش قیمت مشاهده شود از دهم اسفندماه عرضه را آغاز می کنیم. البته سازمان های میوه و تره بار شهرداری های سراسر کشور در این طرح مشارکت دارند. برآورد ما این است که مشکل خاصی در این موارد نداریم.

وی در ادامه گفت: همچنین میوه های تنظیم شده در بازار را 15 درصد زیر قیمت بازار عرضه می کنیم. عرضه نیز در شهرها در میادین میوه و تره بار و مکان هایی که شهرداری ها موظفند در اختیار سازمان تعاون روستایی قرار دهند صورت می گیرد. همچنین در خارج از شهرها بازارهای روستایی داریم که سال هاست شناخته شده اند و در آن‌ها عرضه میوه صورت می گیرد.

فصاحت در پایان تصریح کرد: در نظر داریم یک هفته قبل از شروع ماه مبارک رمضان خرما را در اختیار فروشگاه‌ها قرار دهیم تا توزیع آغاز شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی