کشاورزی و دامداری

اخرین اخبار قیمت محصولات کشاورزی

یکی از مهمترین اخبار کشاورزی در این بخش بیان سخنان نماینده کرج در مجلس است که در خصوص پرداخت مطالبات گندم‌کاران و اصلاح قانون خرید تضمینی محصول از کشاورزان و دامداران و هم چنین اصلاح روش قیمت گذاری بر روی محصولات کشاورزی و دامی بوده است.

از دیگر اخبار مهم در این حوزه پایان مهلت یک هفته‌ای برای اعلام قیمت محصولات اساسی کشاورزی از طرف وزیر جهاد کشاورزی بوده است.

یکی دیگر از اخبار کشاورزی که این روزها سر خط خبرها بوده است، سخنان نائب رئیس دوم بخش کشاورزی می‌باشد، که به تاخیر 50 روزه شورا در تایین قیمت‌ محصولات  کشاورزی اشاره دارد، وی گفته است شورا به صورت ممتد جلسه دارد اما خروجی لازم را هنوز نداشته است!

تازه ترین خبرهای مرتبط با صنایع را در این مطلب از ایتوک دنبال کنید: اخبار صنعت و معدن و تجارت

مزایای تسهیلات کمبهره در کشاورزی عبارتند از؛

1.      دسترسی آسانتر به منابع مالی

با ارائه تسهیلات کمبهره ، فرصتی برای کشاورزان برای دستیابی به منابع مالی با هزینه کمتر فراهم می‌شود، که می‌تواند به بهبود شرایط مالی و انجام فعالیت‌های کشاورزی بهتر کمک کند.

2.      افزایش توانایی تولید

این تسهیلات می‌توانند در ایجاد پتانسیل بالاتری برای تولید محصولات کشاورزی، معرفی فناوری‌های جدید و به‌روز و تحریک رشد و توسعه صنعت کشاورزی کمک کنند.

3.      ایجاد اشتغال

تسهیلات کم بهره می‌توانند به افزایش سطح اشتغال در بخش کشاورزی و رونق اقتصادی کشور کمک کنند، زیرا اکثر فعالیت‌های کشاورزی به صورت کوچک و متوسط انجام می‌شود.

4.      توسعه پایدار

با استفاده از این تسهیلات، می‌توان توسعه پایدار در بخش کشاورزی را ترویج داد و به حفظ منابع طبیعی و بهره‌وری بهینه از آنها کمک کرد.

البته، ممکن است برخی از معایب نیز وجود داشته باشد که بستگی به شرایط خاص هر کشاورز یا فعال در حوزه کشاورزی دارد. مهم است که قبل از استفاده از تسهیلات بهره‌برداری‌های لازم انجام شود و هزینه‌های اضافی احتمالی را به دقت بررسی کرد. در ادامه محبث اخبار کشورزی به مقوله قیمت محصولات و آخرین وضعیت شرکت سرمایه گذاری کشاورزی ایران خواهیم پرداخت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی