دانش‌های بنیادی

اعطای جایزه شهید علی محمدی به برترین های فیزیک

طبق اخبار اعلام شده، از سال ۱۳۹۰ پژوهشگاه دانش‌های بنیادی با همکاری انجمن فیزیک ایران تصمیم به اعطای جایزه‌ای به نام «جایزه علیمحمدی» به رساله‌های دکتری برتر فیزیک که در داخل کشور تهیه شده اند گرفته است.

نامگذاری این جایزه، به پاس قدردانی از خدمات علمی و باارزش شهید دکتر علیمحمدی، از اساتید به نام دانشگاه تهران که اولین دانش‌آموختۀ دکتری فیزیکِ داخل کشور بود، انجام شد. بعضی از خدمات این دانشمند بزرگوار، نقش او در ایجاد زیرساخت علمی پژوهشگاه دانش‌های بنیادی و تلاش‌ برای برپایی تحصیلات تکمیلی در ایران، بود.

شرایط اعطای جایزه

در سال ۱۴۰۱ جایزه علیمحمدی به رساله‌های دکتری برگزیده شده در رشته فيزيك نظري اعطا می‌شوند. برخی از شرایط آن، تهیه این رساله ها در داخل کشور و انجام مراحل دفاع طی سال های ۱۳۹۷ الی ۱۴۰۰ است.

مرحله داوری

برای رسیدن به مرحلۀ داوری، نیاز است پژوهش‌های انجام‌شده توسط شخص در دورۀ دکتری و رسالۀ حاصل از آن، به تشخیصِ حداقل سه نفر از اعضای هیئت علمیِ که در درجه استادیار به بالا هستند، به عنوان «رسالۀ ممتاز» شناخته شده باشد.

نامزدی هر کدام از شرکت‌کنندگان نیز باید کتباً توسط استاد راهنما و با ذکر اطلاعات و مستندات، و مقالات مستخرج شده از رساله دکتری متقاضی اعلام شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی