موسیقی

امیرفرشید رحیمیان؛ نوازنده ترومپت، آهنگساز و رهبر ارکستر درگذشت

امیرفرشید رحیمیان (نوازنده ترومپت، آهنگساز و رهبر ارکستر) امروز یکشنبه ۲۴ دی‌ماه در سن 64 سالگی دار فانی را وداع گفت.

این هنرمند متولد ۲۷  آذر ۱۳۳۸ در تهران است. در سال 1349 همزمان با کلاس پنجم ابتدایی وارد هنرستان عالی موسیقی شد. او به دلیل عشق فراوان به ساز ترومپت، در یادگیری و نواختن این ساز پیشرفت چشمگیری داشت; در پایان اولین سال یادگیری ترومپت در سن 12 سالگی موفق به اجرای کنسرت در سالن فرهنگستان عالی موسیقی شد.

در 13 سالگی به عضویت ارکستر سمفونیک هنرستان عالی موسیقی به رهبری علی دراری درآمد.

فرشید رحیمیان فعالیت حرفه ای خود را از سال 1353 در سن 15 سالگی با نوازندگی در ارکستر ژونس‌موزیکال آغاز کرد.

زنده یاد فرشید رحیمیان در سال 1355 وارد کنسرواتوار وین شد و همزمان با تحصیل در کلاس های آهنگسازی و رهبری ارکستر توماس کریستین دیوید شرکت کرد و پس از پایان تحصیلات در اواخر سال 1360 به ایران بازگشت و با کتایون ریاحی بازیگر سینما ازدواج کرد. پس از بازگشت به ایران به عضویت ارکستر سمفونیک تهران درآمد.

او همچنین از سال 62 با ارکستر سمفونیک صدا سیما شروع به کار کرد و همزمان به عنوان آهنگساز با گروه کودک و نوجوان نیز همکاری داشت.

وی در سال 64 برای آهنگسازی فیلم «از خرمشهر تا ابدیت» برنده جایزه موسیقی متن جشنواره جوان شد.

زنده یاد امیرفرشید رحیمیان در سال ۱۳۶۹ ارکستر فرهنگسرای بهمن را تأسیس کرد و پس از آن اولین ارکستر موسیقی پاپ را پس از انفلاب ۱۳۵۷ با ۱۲ نوازنده و با خوانندگی مهرداد کاظمی تشکیل داد. نوازندگی در بسیاری از آثار موسیقی ایرانی، ساخت قطعات متعدد برای رادیو و تلویزیون، فیلم و سریال، رهبری ارکستر، آموزش موسیقی و ترجمه کتاب دو جلدی «اطلس موسیقی» از دیگر فعالیت های امیرفرشید رحیمیان در این سال ها بوده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی