اخبار داغ روز

حمله سپاه پاسداران به مواضع داعش و موساد به صورت همزمان

عملیات صبح امروز هفتمین عملیات موشکی سپاه در سال های اخیر است. ویژگی بارز این عملیات این است که سپاه برای اولین بار به دو موضع مختلف در دو جغرافیای مختلف با موشک حمله کرده است. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای اولین بار دو عملیات موشکی همزمان علیه مواضع داعش و رژیم صهیونیستی در دو منطقه مختلف انجام داد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از انهدام مقر جاسوسی موساد در اقلیم کردستان عراق (شهر اربیل) و مقر تروریست های داعش در سوریه با استفاده از موشک های بالستیک خبر داد.

بر اساس اطلاعیه های صادره از سوی روابط عمومی سپاه، در این عملیات، محل تجمع فرماندهان و عناصر اصلی مرتبط با عملیات های اخیر تروریستی به ویژه داعش در سوریه شناسایی و با شلیک تعدادی موشک بالستیک منهدم شد. همچنین در واکنش به ترور برخی از فرماندهان سپاه و جبهه مقاومت توسط رژیم صهیونیستی، یکی از مقرهای اصلی جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) در منطقه کردستان عراق (اربیل) هدف قرار گرفت و منهدم شد.

13 دی ماه سال جاری سردار سید رضی موسوی از فرماندهان با سابقه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به محل سکونت خود در دمشق سوریه به شهادت رسید. پیش از این نیز در جریان حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به یکی از مقرهای نیروهای ایرانی در سوریه، دو تن از مستشاران نظامی سپاه پاسداران به نام های محمدعلی عطایی شورچه و پناه تقی زاده به شهادت رسیدند. همچنین در اقدامات تروریستی جداگانه در عراق و لبنان در ۱۴ دی ماه، ابو تقوی السعیدی از فرماندهان حشدالاشبی توسط آمریکایی ها و شیخ صالح العاروری معاون دفتر سیاسی  حماس در 12 دی‌ماه توسط رژیم صهیونیستی در لبنان به شهادت رسید.

همچنین ۱۳ دی ماه سال جاری بر اثر عملیات تروریستی دو عامل انتحاری داعش در حوالی مراز شهید سلیمانی کرمان حدود 90 نفر از هموطنانمان به شهادت رسیدند.

۲۴ آذرماه تروریست های گروه جیش العدل به مقر پلیس راسک حمله کردند که منجر به شهادت 11 نیروی انتظامی در این محل شد. عملیات موشکی صبح امروز هفتمین عملیات موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سال ۱۳۹۶ تاکنون است که اگرچه هنوز اطلاعات بیشتری از این عملیات منتشر نشده است، اما برخی رسانه ها در اقلیم کردستان عراق از اصابت حداقل 4 فروند موشک بالستیک به یک ساختمان خبر می دهند. در منطقه ملاعمر اربیل کردستان عراق. برخی منابع 7 مورد اصابت را گزارش کرده اند.

همچنین منابع محلی در ادلب سوریه گزارش داده اند که در نتیجه حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، برخی مقرهای حزب تروریستی الترکستانی منهدم شده است. هنوز اطلاعات دقیقی از نوع و تعداد موشک های مورد استفاده در این عملیات منتشر نشده است، اما به نظر می رسد در حمله موشکی باران به مقر موساد، موشک های فاتح 110 (یا سایر موشک های خانواده فاتح) مورد استفاده قرار گرفته است.

همچنین برخی منابع گزارش می دهند که مواضع تروریست های سوری از منطقه جنوب غرب کشور هدف قرار گرفته است و در صورت صحت احتمال استفاده از موشک های «خیبر»، «حاج قاسم» یا «دزفول» در این عملیات برای اولین بار استفاده شده باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی