فرهنگی

مشخص شدن قیمت گازوئیل و بنزین در سال 1403..!!

سخنگوی کمیسیون تلفیق، در نشست خبری امروز دوشنبه (۲۵ دی ۱۴۰۲) درباره مصوبات کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ گفت: دولت در لایحه بودجه سال آینده قیمت حامل‌های انرژی را ثابت در نظر گرفته است.

به گزارش ایتوک رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق امروز دوشنبه (25دی ماه 1402) در نشست خبری در خصوص تصویب لایحه بودجه 1403 در کمیسیون تلفیق گفت: دولت در لایحه بودجه سال آینده با توجه  به تورم و کسری قیمت حامل های انرژی را در نظر گرفته است.وی ادامه داد: کمیسیون تلفیق نیز آن را تصویب کرد یعنی قیمت بنزین، گازوئیل و سایر فرآورده های انرژی مانند سال 1402 خواهد بود و در سال آینده تغییری در قیمت حامل های انرژی نخواهیم داشت.

ایران ارزانترین بنزین را در جهان عرضه می‌کند

آخرین آمار قیمت بنزین در جهان نشان می دهد که ارزان ترین بنزین جهان در ایران فروخته می شود و قیمت هر لیتر بنزین در کشورهای همسایه ایران تا 40 برابر بیشتر از قیمت این محصول در ایران است.

هر لیتر بنزین در ایران تنها 2.9 سنت قیمت دارد که نسبت به هر کشور دیگری ارزان تر است. میانگین ​​قیمت هر لیتر بنزین در جهان 45 برابر قیمت این محصول در ایران است.

قیمت بنزین در عربستان سعودی، بزرگترین تولیدکننده نفت جهان، حدود 20 برابر بیشتر از ایران است. گران ترین بنزین جهان نیز در هنگ کنگ موجود است. هر لیتر بنزین در هنگ کنگ 3.1 دلار قیمت دارد که بالاترین قیمت در جهان است.

اما بارها صحبت شده است که قیمت بنزین در کشورهای دیگر نسبت به دستمزد کارگران و کارمندان است و در ایران این قیمت متناسب با دستمزد کارگران و کارمندان نیست و به همین علت نمی‌توان به سمت درست شدن قیمت‌ها رفت.

 

اما مطالعات اخیر در این زمنیه نشان داده است که مقایسه قیمت هر متغیر در ایران و کشور های دنیا، باید بر اساس پول ملی هر کشور صورت گیرد

اما تحقیقات اخیر در این خصوص نشان داده است که مقایسه هر متعیر در کشورهای دنیا و ایران، باید بر پایه پول هر کشور صورت گیرد.

با ایتوک بهترین مقالات و همچنین بهترین اخبار سیاسی را دنبال کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی