دانشگاه های ارومیه

اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان غربی

اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان غربی واقع در ارومیه (مرکز) و شعبه‌هایی در دیگر شهرهای استان آذربایجان غربی مثل خوی، میاندوآب، سلماس، سردشت، ماکو، پیرانشهر، دژ، تکاب، نقده، اشنویه، چالدران، چایپاره و شهرستان شوط با مدیریت صلاح خان احمدزاده می‌باشد، که در راستای آموزش و خدمات رسانی به مردم استان آذربایجان غربی می‌کوشد در راه رفاه مردم مجموعه‌ای از آموزش‌های مهارتی و حرفه‌ای را همراه با ارائه مدرک فنی و حرفه‌ای عرضه می‌نمایند.

با مجله خبری ایتوک منتشر کننده این مقاله همراه شوید.

رشته های موجود در سازمان فنی حرفه ای ارومیه

رشته‌های موجود در سازمان فنی حرفه ای ارومیه بسیار گسترده و جامع می‌باشد. در صورت تحصیل و آموزش در یکی از این رشته‌های ارائه شده از طرف سازمان، آینده شغلی خود را تضمین خواهید کرد. رشته‌های موجود در سازمان فنی حرفه‌ای ارومیه تعداد بسیار زیادی عنوان و کد رشته وجود دارد که این رشته‌ها در گروه‌هایی قرار گرفته اند، بعضی از این گروه ها عبارت است از:

امور مالی و بازرگانی، امور مالی، بهداشت و ایمنی خدمات، آموزشی خدمات تغذیه ای، صنایع و پوشاک، فناوری اطلاعات، گردشگری، مراقبت و زیبایی، هتلداری، الکترونیک، برق و تاسیسات ساختمانی،صنایع چرم، صنایع چوب، صنایع خودرو، صنایع نساجی، کنترل و ابزار دقیق، معدن، معماری، مکانیک، صنایع دستی، طلا و جواهرسازی، فرش، هنرهای تزئینی، هنرهای تجسمی، امور باغی و دامی، صنایع غذایی، گیاهان و داروها و منابع طبیعی می‌باشند.

که با انتخاب صحیح و مرتبط رشته و گروه مناسب برای تحصیل، راه خود را برای آموزش و پیشرفت در حوزه انتخابی تضمین و تایید کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله دانشکده ادبیات ارومیه را بخوانید.

آموزش فنی
آموزشگاه‌های فنی دارای شعب فراوان در کل استان آذربایجان غربی است.

دریافت مدرک فنی حرفه ای ارومیه

طریقه دریافت مدرک فنی حرفه‌ای ارومیه به سه حالت میسر می‌شود:

  1. گذراندن دوره آموزشی در یکی از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان آذربایجان غربی
  2. گذراندن دوره آموزش در دیگر آموزشگاه‌های آزاد دارای مجوز از اداره کل آموزش فنی
  3. شرکت کردن در آزمون های ادواری

آزمون‌های ادواری

مجموعه‌ای از آزمون‌ها که با شرکت و گرفتن نمره و عملکرد مناسب می‌توان مدرک فنی حرفه‌ای موثق و معتبر را دریافت نمود.

شرایط آزمون ادواری و ثبت‌ نام آن به شرح زیر است:

  • دارا بودن حداقل میزان تحصیلات مرتبط با آزمون
  • داشتن گواهی پیش نیاز مهارت
  • برخورداری از سلامت جسمانی و روحی
  • داشتن حداقل ۱۵سال تمام
  • مجوز اقامت معتبر برای اتباع خارجی
  • داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت‌ها

استعلام گواهینامه فنی حرفه ای ارومیه

برای گرفتن استعلام گواهینامه فنی حرفه‌ای ارومیه همان دارالفنون با مراجعه به اداره کل آموزش فنی و حرفه ای و ارائه مشخصات کارت شناسایی و کد پیگیری گواهینامه اخذ شده از اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان غربی می‌توانید از صحت و اعتبار گواهینامه اخذ شده در این مرکز با خبر شوید.

لیست دوره های فنی حرفه ای ارومیه

لیست دوره‌های فنی حرفه‌ای ارومیه در مقایسه با دیگر دوره‌ها و دیگر مراکز آموزش فنی در سطح کشور، از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است، این دوره‌ها با هدف رشد و تعالی مردم استان آذربایجان غربی و اشتغال‌زایی و همچنین جلوگیری از کمبود نیروی کار ماهر در سطح شهر و کشور طراحی و اجرا شده است.

دوره‌های اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان غربی در یکسری از دسته‌بندی‌ها و گروه‌های خاصی قرار گرفته‌اند که بعضی از این دسته‌بندی‌ها به شرح زیر است:

  • دسته‌بندی خدمات
  • گروه صنعت
  • دسته‌بندی فرهنگ وهنر
  • گروه کشاورزی

در صورت اطلاع از کد رشته‌ها و تقسیم بندی‌ها با مراجعه به سایت اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان غربی ضمن دریافت اطلاعات بیشتر از نحوه ثبت نام می‌توانید از دیگر اخبارهای این سازمان با خبر شوید.

اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان غربی
اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان غربی یکی از بهترین مراکز آموزش این استان است.

دوره های رایگان فنی حرفه ای ارومیه

اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان غربی برای رفاه حال مردم مجموعه‌ای از دوره‌های رایگان فنی حرفه‌ای را در برخی شعب این سازمان برگزار می‌کند. برای اطلاع بیشتر از نحوه شرکت در این دوره با مراجعه به مراکز نام برده شده یا وب‌سایت اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان غربی مراجعه کنید و برای کسب اطلاعات بیشتر برای حضور در این دوره‌ها می‌توانید با شماره تلفن سازمان تماس حاصل فرمایید. برای آگاهی از دیگر مراکز آموزشی و فنی در دیگر استان‌ها و شهرها دیگر نظیر قم، آذربایجان شرقی، تبریز، مشهد، کرمانشاه و… به وبسایت اداره کل فنی و حرفه ای ایران مراجعه کنید.

مقاله دانشگاه ارومیه که از ایتوک منتشر شده را بخوانید.

مرکزفنی حرفه ای خواهران ارومیه

این مرکز فنی حرفه‌ای در بخش خواهران نیز فعالیت‌های به خصوصی دارد. در این مرکز با هدف آموزش، مهارت آموزی و رشد بانوان استان آذربایجان غربی در محیطی بدون حضور آقایان شرایط مناسبی را برای بانوان این استان فراهم کرده است که بتوانند در امنیت خاطر و آرامش مسیر آموزش و رشد را پیش بگیرند و فعالیت کنند. سایت فنی حرفه ای خواهران ارومیه نیز در خود سایت اصلی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان غربی قرار دارد.

این مجموعه در رشته‌هایی نظیر طراحی دوخت، صنایع دستی فناوری اطلاعات کشاورزی،امور مالی و بازرگانی،خدمات تغذیه ای نیز فعالیت گسترده‌ای دارند. آدرس مرکز خواهران ارومیه اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان غربی واقع در ارومیه، خیابان رودکی، خیابان حسن نژاد،کوی ۱۹ می‌باشد.

علاوه بر اینکه مرکز خواهران ارومیه تلاش کرده محیط مناسبی برای بانوان داشته باشد قسمت برادران اداره آموزش فنی هم در بعضی شعب این استان محیط‌های آموزش مناسبی را فراهم کرده است که یکی از این شعب، واحد برادران خوی می‌باشد. آدرس یکی از شعب واحد برادران واقع در جاده خوی، سلماس، روبروی بیمارستان آیت الله خویی است که رشته‌های موجود در اداره فنی حرفه‌ای خوی، بسیار جامع و کاربردی می‌باشد. علاقه مندان شرکت در این شعب می‌توانند با مراجعه حضوری به این مراکز از شرایط و نحوه ثبت نام در این دوره آگاه شوند.

فنی و حرفه ای
آموزشگاه فنی حرفه‌ای واقع در استان آذربایجان غربی است

ارومیه، نگین آذربایجان غربی

در گوشه ای از شمال غرب ایران، جایی که کوه‌های سر به فلک کشیده با دریاچه ای پهناور هم آغوش می‌شوند، شهر زیبای ارومیه، مرکز استان آذربایجان غربی قرار دارد. این شهر که قدمتی دیرینه دارد، شاهد فراز و نشیب‌های بسیاری بوده و همواره به دلیل موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد خود، نقشی مهم در منطقه ایفا کرده است.

گذری بر تاریخ ارومیه

باستان شناسان بر این باورند که قدمت سکونت در ارومیه به حدود هفت هزار سال پیش باز می‌گردد. در طول تاریخ، این شهر نام‌های مختلفی از جمله اورمو، شیروان قلاح و رضائیه به خود گرفته است. ارومیه در دوره‌های مختلف، تحت حکومت امپراطوری‌های قدرتمندی همچون ماننائی‌ها، هخامنشیان، ساسانیان، سلجوقیان، صفویان و قاجاریان قرار داشته است. هر دوره از حکومت این امپراطوری‌ها، اثر عمیقی بر فرهنگ، هنر و معماری ارومیه بر جای گذاشته است.

یکی از مهم‌ترین رویدادهای تاریخی در ارومیه، رویارویی سپاه ایران به رهبری عباس میرزا ولیعهد با قوای روسیه در دوره قاجار است. این نبرد که به «جنگ‌های ایران و روس» شهرت دارد، با شکست ایران همراه بود و متاسفانه بخش‌هایی از خاک کشورمان از جمله منطقه قفقاز از ایران جدا شد.

دریاچه ارومیه، نگین آبی آذربایجان

بدون شک، مهم‌ترین نماد ارومیه، دریاچه ارومیه است. این دریاچه که زمانی بزرگ‌ترین دریاچه داخلی کشور به شمار می‌رفت، در سال‌های اخیر به دلیل خشکسالی و سوء مدیریت زیست محیطی با خطر خشکی کامل مواجه شده است. نجات دریاچه ارومیه، نه تنها برای احیای محیط زیست منطقه، بلکه برای حفظ هویت تاریخی و فرهنگی ارومیه اهمیتی حیاتی دارد.

در سواحل دریاچه ارومیه، تفرجگاه‌ها و مناطق گردشگری متعددی وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به پارک ملی دریاچه ارومیه، جزیره اسلامی و قوناخلار اشاره کرد. این مناطق، به ویژه در فصل بهار و تابستان، پذیرای گردشگران داخلی و خارجی هستند.

فرهنگ و هنر ارومیه

ارومیه شهری با فرهنگ غنی و مردمانی خونگرم و مهمان نواز است. در این شهر، سنت‌ها و آئین‌های قومی و مذهبی متنوعی برپا می‌شود که جلوه‌ای خاص به آن بخشیده است.

از صنایع دستی مهم ارومیه می‌توان به قالی بافی، گليم بافی، چاقوسازی، منبت کاری و نقره کاری اشاره کرد. در بازار سنتی ارومیه، که خود یکی از جاذبه‌های گردشگری این شهر است، می‌توانید نمونه‌های بی نظیری از این صنایع دستی را بیابید.

همچنین، موسیقی بخش مهمی از فرهنگ ارومیه به شمار می‌رود ، موسیقی آذری با ریتم‌های شاد و ملودی‌های پر احساس نقش مهمی در مراسم و جشن‌های سنتی این شهر دارد.

شماره تماس سازمان فنی و حرفه ای ارومیه

آدرس و شماره تماس سازمان فنی و حرفه‌ای ارومیه و نحوه ارتباط با سازمان به شرح زیر است :

ادرس شعبه مرکزی: شهر ارومیه، اول خیابان جهاد خیابان کوی هجرت

کدپستی شعبه مرکزی: 5714717515

شماره تماس دبیرخانه: 32235058 /32235044

فکس دبیرخانه: 32232208/32232044

تلفن تماس: 32235058/32235004

سوالات متداول

  1. آدرس مرکز اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان غربی کجاست؟

ادرس شعبه مرکزی واقع در ارومیه ،اول خیابان جهاد ،خیابان کوی هجرت می‌باشد.

  1. شماره تماس مرکز اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان غربی چیست؟

تلفن تماس شعبه مرکزی 32235058 /32235004 می‌باشد.

  1. دسته بندی رشته های اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان غربی شامل چیست؟

دسته‌بندی‌های رشته‌های اداره کل آموزش فتی ارومیه به شرح زیر می‌باشد:

  • دسته بندی خدمات
  • گروه صنعت
  • دسته بندی فرهنگ و هنر
  • گروه کشاورزی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی