اجتماعیقضایی و حقوقی

کشف کلاهبرداری ۲ هزار میلیارد تومانی با سوءاستفاده از مدارک پیمانکاری جعلی

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از صدور حکم نهایی برای متهم پرونده جعل اسناد و کلاهبرداری ۲ هزار میلیارد تومانی از بیت‌المال خبر داد.

به گزارش خبرنگار مجله خبری ایتوک، یک فرد با تاسیس یک شرکت پیمانکاری و استفاده از مدارک و گواهی‌های جعلی موفق به دریافت رتبه و امتیاز بالای پیمانکاری شد و توانست با نهادهای دولتی قراردادهای متعددی به ارزش‌های میلیاردی امضا کند. این فرد، در سال ۹۵، یکی از قراردادهای بزرگ خود را با سازمان جهاد کشاورزی وقت برای پروژه اراضی کرم‌آباد منعقد کرده بود و در مواردی دیگر نیز قراردادهایی با شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان غربی تنظیم کرد.

ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی، با اشاره به این پرونده، توضیح داد که متهم با همکاری برخی کارشناسان و پرداخت رشوه به آنان، اسناد جعلی و صورت‌ وضعیت‌های خلاف واقع را ارائه داده و موفق به تنظیم این قراردادها شده بود. او همچنین به سوءاستفاده‌های دیگری همچون خیانت در امانت اشاره کرد و گفت: این فرد لوله‌ها و تجهیزات خریداری‌شده توسط سازمان جهاد کشاورزی را بدون اطلاع و هماهنگی از محل پروژه خارج کرده است.

عتباتی تأکید کرد که پس از اطلاع دستگاه قضایی استان از این جریان، پرونده کیفری برای تمامی افراد مرتبط از جمله پیمانکار، کارشناسان و مسئولان وقت تشکیل شد و با کمک ریاست قوه قضاییه و اعمال ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری، از تضییع بیش از ۲ هزار میلیارد تومان از بیت‌المال جلوگیری شد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در ادامه بیان کرد که با انجام تحقیقات کامل و بازداشت تمامی افراد مرتبط با این پرونده، حکم نهایی متهم اصلی در دادگاه تجدیدنظر صادر و این فرد به جرم کلاهبرداری، جعل اسناد، خیانت در امانت و استفاده از اسناد جعلی به حبس، پرداخت جزای نقدی و جبران خسارت‌های وارده به بیت‌المال محکوم شد.

این پرونده به عنوان یکی از پرونده‌های بزرگ کلاهبرداری از اموال عمومی، نشان‌دهنده لزوم نظارت دقیق‌تر بر فعالیت‌های پیمانکاری و مبارزه با فساد اداری است. اجرای عدالت در این مورد، نشان از عزم راسخ دستگاه قضایی برای حفاظت از بیت‌المال و مقابله با هرگونه تخلف و فساد مالی دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی