اقتصادی

۲۲۸ درصد رشد برای اشتغال‌زایی در آذربایجان غربی

معاون امور صنعتی اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی تصریح کرد: در زمینه ایجاد اشتغال در واحدهای صنعتی استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 228 درصد رشد داشته ایم و در از نظر میزان سرمایه گذاری در این حوزه، رشد 69 درصدی وجود دارد. احسان جوی، افزود: طی 10 ماهه امسال 150 طرح تولیدی صنعتی به بهره برداری رسید و وارد چرخه تولید شد و برای بهره برداری از این واحدها 39 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شده و برای 1619 نفر فرصت اشتغال مستقیم فراهم شده است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه ۹۷۳ جواز تاسیس برای ایجاد طرح های جدید صنعتی در استان آذربایجان غربی صادر شده است.

جوی خاطرنشان کرد: برای ایجاد و راه اندازی 973 طرح جدید صنعتی در استان 374 هزار میلیارد ریال توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری شده است و پیش بینی می شود با بهره برداری از این واحدهای تولیدی صنعتی زمینه اشتغال مستقیم 24 هزار و 720 نفر فراهم شود. بر اساس مدت مشابه سال گذشته تعداد پروژه ها 16 درصد و تعداد مشاغل 11 درصد رشد داشته است.

معاون امور صنعتی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان افزود: هم اکنون 2 هزار و 772 طرح صنعتی با حجم سرمایه گذاری یک میلیون و 78 هزار میلیارد ریال تکمیل و تجهیز شده است و پیش بینی اشتغال زایی برای 74 هزار و 893 نفر در استان در حال انجام است.

جوی با اشاره به وضعیت فعلی واحدهای صنعتی فعال در استان گفت: هم اکنون 2 هزار و 300 واحد صنعتی با حجم سرمایه گذاری 138 هزار میلیارد ریال در حال فعالیت هستند که 61 هزار و 139 نفر در این واحدها مشغول به کار هستند. وی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه با برگزاری جلسات متعدد کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و با بازدید میدانی مستمر مدیران و مسئولان استانی از واحدهای صنعتی و تولیدی در قالب حمایت از تولید در روزهای یکشنبه ۴۶ واحد صنعتی غیرفعال به چرخه تولید افزوده شده است. با فعال شدن این واحدها زمینه اشتغال 437 نفر فراهم شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی