ورزشی

اخبار ورزشی خارجی

افزایش ۲ برابری حقوق ژاوی در پی تمدید قرارداد با بارسلونا!

در پی تمدید قرارداد با بارسلونا سرمربی ۴۳ ساله بارسلونا، قرارداد جدیدی را با این باشگاه امضا کرد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، باشگاه بارسلونا همان‌طور که انتظار می‌رفت قرارداد ژاوی هرناندس را برای یک فصل تمدید کرد تا این مربی 43 ساله را تا پایان ماه ژوئن 2025 روی نیمکت کاتالان‌ها داشته باشد.

هافبک پیشین بارسلونا در اوایل ماه نوامبر 2021 بود که در دومین تجربه مربیگری‌اش هدایت بارسلونا را برعهده گرفت و جانشین رونالد کومان شد. ژاوی در این تیم تغییرات مثبتی به وجود آورده است و فصل گذشته هم بارسلونا را به قهرمانی در لالیگا و سوپرجام اسپانیا رساند.

اخبار ورزشی اروپا

لیونل مسی دلیل ترک فوتبال داغ اروپا و انتقال به آمریکا را فاش کرد!

لیونل مسی ستاره آرژانتینی درباره انتقال از اروپا به آمریکا گفت برای اینکه ریلکس‌تر باشد میامی را انتخاب کرده است.  لیونل مسی پس از حدود ۲ دهه بازی در بالاترین سطح فوتبال اروپا و مسابقات پرهیجانی مثل لالیگای اسپانیا، لیگ ۱ فرانسه و لیگ قهرمانان اروپا، راهی آمریکا شد تا برای اینترمیامی بازی کند.

انتقال به آمریکا هواداران مسی را غافلگیر کرد، چرا که فوتبال در این کشور مثل اروپا هیجان‌انگیز نیست. مسی در گفت‌وگو با میگل گرانادوس بازیگر آرژانتینی در این باره توضیح داد: :«زندگی در اینجا به شکل متفاوتی جریان دارد. برای همین تصمیم گرفتم که در اروپا ادامه ندهم. با اینکه شخصیتم طوری است که دوست دارم دائما برنده بشوم و رقابت‌جویی در ذات من است ولی بالاخره به جایی می‌رسید که باید ریلکس‌تر باشید. نمی‌دانم که سطحم افت کرده یا نه ولی مثل همیشه برای بازی‌ها آماده می‌شوم و بازی می‌کنم. من حالا مسن‌تر شده‌ام و هزاران بازی را پشت سر گذاشته‌ام. بالا رفتن سن برای همه اتفاق می‌افتد و از آن گریزی نیس».

اخبار ورزشی جام جهانی

محل برگزاری فینال جام‌جهانی ۲۰۲۶

کمتر از سه سال دیگر به جام جهانی ۲۰۲۶ در آمریکا باقی مانده و هنوز تردیدهایی در مورد محل برگزاری فینال وجود دارد. جانی اینفانتینو، رئیس فیفا، روز یکشنبه در ورزشگاه AT&T برای تماشای بازی نیویورک‌جتز مقابل دالاس کابویز حاضر شد و باعث شد برخی فکر کنند که او این ورزشگاه ملقب به «جری ورلد» را برای مهم‌ترین بازی مسابقات جهانی ۲۰۲۶ در نظر گرفته است.

جری جونز، مالک کابوی‌ها، تلاش‌های زیادی برای میزبانی فینال جام‌جهانی انجام داده و دعوت از اینفانتینو قدم دیگری در راستای تلاش‌های او بوده است. چندین منبع اعلام کردند که مدعی اصلی برای میزبانی فینال جام‌جهانی علاوه بر استادیوم AT&T در آرلینگتون تگزاس، استادیوم MetLife نیوجرسی است که کمی جدیدتر است و این مزیت را دارد که در بازار نیویورک واقع شده است.

میامی، بوستون، فیلادلفیا و شیکاگو از دیگر شهرهایی هستند که برای میزبانی فینال در نظر گرفته شده‌اند. این کشور از همین حالا شاهد مزایای مالی میزبانی جام جهانی است.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی