اجتماعیرفاه و خدمات اجتماعیمجلس

شاید شورای نگهبان به افزایش سن بازنشستگی ایراد بگیرد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: با تصویب این لایحه مشکلات صندوق های بازنشستگی حل می شود اما در حوزه اشتغال مشکل خواهیم داشت.
محمد کعب عمیر در گفت وگو با میزان، درباره مصوبه مجلس برای افزایش سن بازنشستگی اظهار کرد: چالش اولیه کشور بحث بیکاری است و این تصمیم برای افزایش سن بازنشستگی خلاف این موضوع است.

یکی از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: از یک سو مشکلاتی از جمله بحران صندوق های بازنشستگی با کاهش خروجی در این طرح تا حدودی حل می شود. بسیاری از صندوق های بازنشستگی در حال گذر از بحران هستند که نیاز به پشتیبان دارد.

وی با بیان اینکه افزایش سن بازنشستگی مزایا و معایبی دارد، ادامه داد: افزایش سن بازنشستگی باعث کاهش اشتغال جدید و ایجاد اشتغال می شود.

نماینده شوش در مجلس گفت: در این لایحه سقف سنی برای بازنشستگی 62 سال تعیین شده است در حالی که کارگران در این سن پتانسیل لازم برای کار را ندارند، با این شرایط فکر می کنم در این لایحه اعتراض شود. شورای نگهبان

نمایندگان شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه با بند الحاقی ماده ۲۹ این لایحه یعنی افزایش سن بازنشستگی موافقت کردند. بر این اساس پرداخت کنندگان بیمه ای که دارای 25 تا 28 سال سابقه خدمت هستند به ازای هر سال تا زمان بازنشستگی دو ماه به سنوات خدمت اضافه می شود که این افزایش برای افراد 20 تا 25 سال سه ماه و سه ماه خواهد بود. برای افراد با 10 سال سابقه خدمت 20 سال خدمت چهار ماه در سال و برای پرداخت کنندگان بیمه که تا 10 سال سابقه کار دارند، سالیانه پنج ماه تا زمان بازنشستگی خواهد بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی