اقتصادی

زنان بیش از 60 درصد شاغلان صنایع دستی آذربایجان غربی را تشکیل می دهند

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت: بیش از ۶۰ درصد فعالین صنایع دستی استان بانوان هستند. مرتضی صفری افزود: طبق آخرین آمار ۱۰هزار تا ۴۵هزار نفر فعال در حوزه صنایع دستی در استان تخمین زده شده اند که بیش از ۶۰ درصد از این تعداد از جمعیت بانوان هستند.

با اخبار اقتصادی ایتوک همراه باشید.

وی تصریح کرد: علت اینکه زنان جمعیت زیادی از فعالان عرصه صنایع دستی را تشکیل داده اند این است که ماهیت و ساختار بیشتر صنایع دستی سازگاری بیشتر با ساختار جسمی و روحی زنان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه بانوان سهم بسزایی در کارآفرینی در حوزه صنایع دستی دارند، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال یک بانوی کارآفرین در حوزه صنایع دستی در زمینه قالی برای 70 نفر در یکی از روستاهای میاندوآب اشتغالزایی کرده است.  وی یادآور شد: سال گذشته از مجموع 100 میلیارد تومان تبصره 16 پرداختی این اداره کل، حدود 60 میلیارد تومان توسط بانوان فعال در حوزه صنایع دستی دریافت شد.

صفری همچنین در خصوص مشکلات حوزه صنایع دستی اظهار داشت: تنها مشکل این حوزه در حال حاضر بازار فروش و حاشیه سود کم است که در سطح ملی و استانی در حال پیگیری است و در تلاش هستیم تعداد آن را افزایش دهیم. بازارهای فروش دائمی و در دسترس قرار دادن آنها غرفه های رایگان در اختیار هنرمندان است تا این مشکلات تا حدودی کاهش یابد. وی ادامه داد: قالی بافی، شیشه گری، صنایع چوبی، سفالگری، فرش از جمله هنرهایی است که بانوان هنرمند استان به آن اشتغال دارند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی