ویژه

احتمال برف و کولاک در ۸ استان کشور از جمله آذربایجان غربی

سازمان هواشناسی نسبت به فعالیت سامانه بارشی امروز و فردا هشدار نارنجی داده و از کاهش دما، کولاک برف، رعد و برق، مه گرفتگی و احتمال ریزش بهمن در 8 استان خبر داده است. پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد که امروز برای استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، برخی مناطق در جنوب کشور، برخی نقاط در مرکز، به تدریج استان‌های واقع در جنوب کشور. دامنه‌های البرز مرکزی و منتهی به برخی از مناطق شمال شرق و بارش باران، برف و رعد و برق در شرق کشور پیش‌بینی می‌شود.

این وضعیت فردا یکشنبه ۳ دی ماه ۱۴۰۲ در دامنه‌های شمال غرب، غرب و جنوب البرز مرکزی و دوشنبه در شمال کشور و برخی مناطق غربی ادامه دارد. شدت بارش امروز شمال خوزستان، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، کردستان غربی و آذربایجان غربی را در بر می‌گیرد. روزهای سه شنبه و چهارشنبه هوای آرام برای کشور پیش‌بینی می‌شود.

طی 2 روز آینده در استان های ساحلی دریای خزر و اردبیل وزش باد شدید جنوبی و در مناطق شمال غرب، غرب، شمال شرق، شرق و جنوب شرق تا ساعاتی دیگر وزش باد شدید و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. شمال خلیج فارس امروز متلاطم و مواج است.

برای روز یکشنبه ۳ دی‌ماه ۱۴۰۲ برای جنوب آذربایجان غربی، نیمه غربی استان کردستان و شمال کرمانشاه، اختلال در ناوگان جاده‌ای، ریلی و هوایی، رانش زمین در گردنه‌ها به دلیل بارش برف، کاهش دید، ریزش سنگ از ارتفاعات، احتمال ریزش بهمن، کولاک، طغیان جاده ها، طغیان رودخانه‌ها، طغیان معابر، رعد و برق و تنش حرارتی در سالن‌های پرورش طیور و گلخانه‌ها پیش‌‌بینی شده است.

توصیه‌ها مبنی بر این است که از هم‌میهنان در این استان‌ها از سفرهای غیرضروری به ویژه در گردنه‌های برفی خودداری و در مناطق سردسیر خودروها  به تجهیزات زمستانی مجهز باشند، در بستر و حاشیه رودخانه‌ها توقف نکنند، در عبور از کرانه‌ها و مسیل‌ها احتیاط کنند، از فعالیت‌های کوهنوردی و عشایر از تردد و جابه‌جایی خودداری کنند، ساخت و ساز را متوقف کنند. برای فعالیت‌ها، آماده‌سازی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آبراه‌ها، آماده‌سازی جاده‌ها برای برف روبی از گردنه‌ها و اماکن سردسیر، کنترل دما و رطوبت در سالن‌های دامداری و انتقال ماشین آلات کشاورزی به مناطق سرپوشیده اطلاعیه صادر شده است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی