اجتماعیشهریمشکلات مردم

۲۸ هزار نفر از مردم ارومیه در محدوده بافت‌های تاریخی شهر زندگی می‌کنند

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: 28 هزار و 184 نفر از جمعیت ارومیه در بافت تاریخی شهر ارومیه زندگی می کنند. سید محسن حمزه لو 7 بهمن ماه در جلسه کمیسیون ماده 5 آذربایجان غربی که به ریاست استاندار برگزار شد، افزود: وسعت بافت تاریخی شهرستان ارومیه 307 هکتار و جمعیت 28 هزار نفر در این منطقه زندگی می کنند.

وی ادامه داد: بافت تاریخی شهر ارومیه شامل 11هزار و ۲۱۹ قطعه است که مطالعات بافت تاریخی ارومیه در 6 مرحله تهیه و به 24 محله تقسیم شده و مورد بررسی و تایید کارشناسان قرار گرفته است. مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: 476 قطعه زمین واقع در محدوده بافت های تاریخی شهر ارومیه دارای ارزش تاریخی است که 4.2 درصد از قطعات بافت های تاریخی شهر ارومیه را تشکیل می دهد.

حمزالو تصریح کرد: مطالعات طرح تفصیلی بافت تاریخی ارومیه منجر به تدوین ضوابط ساخت و ساز برای نوسازی خانه های موجود می شود به گونه ای که بتواند انتظارات ساکنان را برآورده کند.

وی تاکید کرد: بررسی طرح تفصیلی بافت تاریخی شهر ارومیه با هدف ساماندهی بافت تاریخی شهر ارومیه با رویکرد تضمین پایداری خانه‌های موجود و نوسازی آنها و ارائه خدمات شهری و گردشگری مورد نیاز رونق اقتصادی و ارتقای کیفیت محیطی و ایجاد هویت شهری و فرهنگی انجام شده است. وی افزود: مطالعات بافت تاریخی ارومیه در جلسه کمیسیون ماده 5 آذربایجان غربی به تصویب رسید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی