شهری

معرفی خیابان سرداران ارومیه و ویژگی های آن

معرفی خیابان سرداران ارومیه

خیابان ‌ها نه تنها وظیفه اتصال مکان‌ ها را برعهده دارند، بلکه به عنوان نماینده ‌های فرهنگی و هویتی شهر نیز عمل می ‌کنند. خیابان ‌ها می ‌توانند تأثیر زیادی بر روی تجربه شهروندان و بازدید کنندگان داشته باشند، بنابراین اهمیت معرفی و بررسی یکی از خیابان‌ های ارومیه خیابان‌ سرداران ارومیه می پردازیم و تلاش می کنیم ویژگی ‌های آن ها را توصیف کنیم، بنابراین با مجله خبری ایتوک همراه باشید.

خیابان سرداران ارومیه

خیابان سرداران به خاطر اهمیت و جایگاه ویژه‌ای که سرداران و مدافعان ایران در تاریخ ایران داشته‌  اند، به این نام، نامگذاری شده است. این خیابان اتصالات مهمی را با سایر خیابان‌ ها و معابر ارومیه دارد و به عنوان یکی از معابر اصلی شهر شناخته می‌ شود.

خیابان سرداران در شهر ارومیه از دو محله مهم، یعنی امام (عطایی) و امام (بازار) عبور می ‌کند. این خیابان مکان ‌های مهمی مانند سینما ایران، گول اوستی و سینما انقلاب را در خود جای داده است.

دسترسی ها

خیابان سرداران اتصالات مهمی را با معابر ارومیه دارد. به عنوان مثال، به خیابان‌ مدنی ارومیه ، امام، سرداران، بلوار مدنی دو، خان بابا خان و خان بابا خان متصل می‌شود. این اتصالات جهت تسهیل دسترسی و ارتباط بین این محلات و خیابان سرداران ایجاد شده ‌اند. خیابان سرداران با تراکم ترافیکی خود، یکی از محور های حیاتی شهر ارومیه است و نقش مهمی در ارتباطات و جابه‌ جایی ساکنین و بازدید کنندگان شهر دارد.

اماکن مهم

در طول خیابان سرداران می‌ توان به امکانات و خدمات مختلفی دسترسی داشت. موسسات تجاری، فروشگاه‌ ها، رستوران‌ ها، بانک‌ ها و مراکز خرید در این خیابان واقع شده ‌اند. همچنین، در اطراف خیابان سرداران می‌ توان به ساختمان ‌های مسکونی، مراکز آموزشی و فرهنگی، بیمارستان ‌ها و سایر امکانات شهری دسترسی داشت.

خیابان سرداران با وجود تراکم ترافیکی خود، یکی از معابر پر ترافیک و حیاتی در ارومیه است. این خیابان همچنین به دلیل مکان‌ های مهمی که در طول آن قرار دارند، جذابیت و اهمیت ویژه ‌ای دارد. سینما ایران، گول اوستی و سینما انقلاب تنها بخشی از مکان ‌هایی هستند که در این خیابان قرار دارند و برای ساکنین و بازدید کنندگان شهر، امکانات تفریحی و سرگرمی فراهم می‌ کنند.

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله خیابان برق ارومیه را هم بخوانید.

  معرفی خیابان سرداران ارومیه

ایستگاه های نزدیک

ایستگاه خیام شمالی، ایستگاه اتوبوس خیابان امام، ایستگاه پنجراه، ایستگاه اتوبوس ایالت / خیابان امام، ایستگاه اتوبوس حنانه، ایستگاه اتوبوس مدنی ۲، ایستگاه اتوبوس عسگر خان، ایستگاه بنی هاشمی و ایستگاه اتوبوس کسری

داروخانه‌ها

داروخانه شبانه روزی دکتر فرهنگی، داروخانه دکتر اصدق، داروخانه امیرالمومنین و داروخانه دکتر ترکمانی

مطب ها

مطب مامایی دکتر سحر حیدری، مطب دکترفریده سلطانی، مطب دکتر محمد رضا محبی فر، دکتر خسرو زاده دندانپزشک کودکان و آزمایگاه پاتولوژی آنزیم

فست فود

سیب زمینی کبابی محمدی و آقای سیب زمینی

رستوران

کبابی قوچ بناب، کته کبابی آنا و آبگوشت و کبابی صفا

سوپر مارکت و هایپر مارکت

سوپر مارکت بشارت  و سوپر مارکت مهدی

بانک ها

اقتصاد نوین، رفاه کارگران، پارسیان، مسکن، سپه و سامان

 با مجله خبری ایتوک به روزترین اخبار را دنبال کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی