بازرگانی

دولت برای اینکه رئیس بعدی اتاق بازرگانی از خودش باشد چه باید بکند؟

یکی از موضوعاتی که در روزهای اخیر در مورد اتاق بازرگانی ایران بحث شده است، مطالبه برای برکناری رئیس این مجموعه است. درحالی که این مطالبه از سوی گروهی که به دلایل سیاسی خواهان برکناری رئیس اتاق ایران هستند، مطرح می‌شود، می‌توان از این موضوع برای ارزیابی اهمیت دموکراسی در جامعه استفاده کرد.

به نظر می‌رسد که برکناری دکتر سلاح ورزی باید بر بنیاد قانون باشد و نه به عنوان یک تهدید. اگر بر اساس موازین قانونی عمل نشود، می‌تواند نتیجه‌ای به جز بی‌نظمی و آشوب داشته باشد. با این حال، باید به این نکته اشاره کرد که دموکراسی نیز اهمیت بسیاری دارد و نباید به عنوان یک موی در تخم مرغ کنار گذاشته شود.

درمورد آینده اتاق بازرگانی ایران در صورت برکناری دکتر سلاح ورزی، باید گفت که در صورت انتخاب رئیس جدید، احتمالاً آن رییس از نزدیکترین افراد به وی انتخاب خواهد شد، مگر اینکه دولت هیات نمایندگان را نیز همراه با او برکنار کند.

در هر صورت، مهمترین نکته در این باره لزوم اهمیت دادن به قوانین و احترام به دموکراسی است. نباید به بهانه‌ای نادقیق و غیراصولی، بر علیه هرمؤسساتی مانند اتاق بازرگانی ایران تصمیم گرفت زیرا ممکن است نتیجه‌ای به جز آشوب و بی‌نظمی در پی نداشته باشد.

 

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی