آسیب های اجتماعیاجتماعی

جزئیات جدید از “مالک 27 ساله کوروش کمپانی”

«امیرحسین شریفیان» که خود را مالک شرکت کروش معرفی کرد، سرباز فراری متولد 1375 است که با تبلیغات گسترده سلبریتی ها توانسته اعتماد مردم را جلب کند و دست به کلاهبرداری چند هزار میلیارد تومانی بزند.
چند روزی است که نام «شرکت کروش» گروهی که وعده آیفون 20 میلیون تومانی را داده بود بیش از پیش در رسانه ها و فضای مجازی منتشر شده است.

با اخبار اجتماعی ایتوک همراه و همگام باشید.!

ماجرا از این قرار است که برای «امیرحسین شریفیان» که خود را مالک مجتمع «شرکت کوروش» معرفی کرده بود، پرونده کلاهبرداری تشکیل شده و او هم اکنون متواری است. البته اعلام شده است که فرزین شریفیان پدر امیرحسین شریفیان بازداشت و اموال آنها مصادره شده است.

امیرحسین شریفیان کیست؟

امیرحسین شریفیان متولد 1375 که خود را صاحب مجموعه «شرکت کوروش» معرفی می کند با غیبت اولیه 180 روزه سوابق سربازی خود را تکمیل می کند و در لشکرها به سربازی نیروی زمینی ارتش می رسد اما از سربازی امتناع کرد و از سال 1400 تا امروز “سرباز فراری” است!

در واقع سوال اصلی نهادهای نظارتی این است که چگونه یک سرباز فراری می تواند خود را صاحب یک شرکت معرفی کند و با تبلیغات گسترده سلبریتی ها به راحتی سرمایه مردم را تامین کند؟!

طبق قانون ثبت شرکت ها، اگر شخصی بخواهد مدیرعامل، عضو هیئت مدیره یا حسابرس شرکتی باشد، باید کارت پایان خدمت داشته باشد، اما اگر مثلاً این شخص (ردی که کارت پایان خدمت ندارد) می خواهد در یک شرکت سهامدار شود، طبق قانون اشکالی ندارد. .

طبق پیگیری های انجام شده، «امیرحسین گودرزی» 24 ساله، مدیرعامل اصلی شرکت کوروش پردازان آیسا (شرکت کوروش) و از دوستان امیرحسین شریفیان است.

در اینجا نهادهای مسئول و ذیربط باید به صراحت به مردم اعلام کنند که امیرحسین شریفیان چه عنوانی در گروه «شرکت کوروش» داشته است تا در صورت مشاهده تخلف در مراحل ثبت شرکت با متخلف برخورد شود زیرا حتی اگر شاکیان در این پرونده اموال خود را از دست داده اند. اما این سهل انگاری یا سهل انگاری باعث شده تا پرونده چند شاکی دیگری در دستگاه قضایی تشکیل شود.

شریفیان قبل از تشکیل پرونده به ترکیه گریخته بود!

امیرحسین شریفیان; که خود را مالک شرکت کوروش معرفی کرده و با انجام تبلیغات گسترده شهری و مجازی مبلغ 20 میلیون تومان به عنوان پیش فروش آیفون از 20 هزار نفر دریافت کرده و قبل از تشکیل پرونده قضایی اقدام به خروج غیرقانونی کرده است (چون این شخص او سرباز فراری بود و پاسپورت نداشت) کشور را ترک کرد و به ترکیه گریخت.

مجموعه شرکت کروش پیش از این نیز مانند سایر اصناف مرتکب این جرم، یک بار به دلیل ارتکاب جرم «بی حجابی» پلمب شده بود.

مدعی العموم باید اقدامات قضایی او را روشن کند

اگرچه سردار حسین رحیمی؛ رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا به تشریح جزئیات این پرونده و نتایج تحقیقات پلیسی پرداخت و گفت: مظنون اصلی این پرونده قبل از تشکیل پرونده متواری شد، یکی از اعضای اصلی این شرکت دستگیر و دو نفر دیگر دستگیر شدند. تحت تعقیب و هماهنگ هستند دستگاه قضایی کلیه اموال متهم اصلی پرونده را مصادره کرده است اما دادستان باید به مسئولیت بازرگانی و نهادهای نظارتی دولتی در صدور مجوزها و عدم کنترل و نظارت کافی و همچنین رسیدگی کند. غفلت و سهل انگاری در این زمینه که مصداق بارز غفلت است و نتیجه را برای عموم به طور روشن اعلام کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی